Avatar billede avj Nybegynder
11. juli 2004 - 12:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægger jeg et filmklip ind i DW

Jeg har fået taget et ca. 15 sek. klip med extension mov.
hvad skal der til for at jeg kan lægge det ind på min HP?
Har aldrig arbejdet med levende billeder før

//avj
Avatar billede cdc Novice
11. juli 2004 - 12:53 #1
Inserting media objects

You can insert a Java applet, QuickTime or Shockwave movie, Flash movie or object, ActiveX control, or other audio or video objects in a page.

To insert a media object in a page, do one of the following:

Place the insertion point where you want to insert the object, and click the appropriate button on the Objects panel.
Shockwave, ActiveX and Flash objects have defined buttons. Use the Netscape Navigator plugin button to insert QuickTime movies and audio files. For more information, see Inserting Netscape Navigator plugin content.
Drag the appropriate button from the Objects panel to the place you want the object to appear in the Document window.
Place the insertion point in the Document window where you want to insert the object, then choose the appropriate object from the Insert > Media or Insert > Interactive Images submenu.

In most cases, a dialog box appears letting you select a source file and specify certain parameters for the media object.

Tip: To prevent such dialog boxes from appearing, choose Edit > Preferences > General and deselect the Show Dialog When Inserting Objects option. To override whatever preference is set for showing dialog boxes, hold down the Control (Windows) or Option (Macintosh) key while inserting the object. (For example, to insert a placeholder for a Shockwave movie without specifying the file, hold down Control or Option and click the Shockwave button.)

Each Objects panel button inserts the necessary HTML source code to make the object or placeholder appear on the page. To specify a source file, set dimensions and other parameters and attributes, use the Property inspector for each object.
Avatar billede morgel Nybegynder
12. juli 2004 - 06:44 #2
Det er ganske enkelt, -hvis det altså skal være enkelt. Opret et table og og giv det den størrelse som dit klip har + plus 16px i højden så der er plads til progressbaren. Gå i insert>media>plugin. husk at sætte den rigtige højde og bredde!
Avatar billede morgel Nybegynder
12. juli 2004 - 06:45 #3
+16px i højden igen:)
Avatar billede avj Nybegynder
12. juli 2004 - 09:19 #4
morgel>> det var enkelt, tak for det, men hvordan finder jeg højde og bredde på klippet?
min viden på området er som sagt meget begrænset. så hvis du har en tutorial eller andre sider hvor man kan hente viden vil jeg blive glad.  :-)

//anne
PS læg et svar
Avatar billede avj Nybegynder
12. juli 2004 - 09:21 #5
forresten hvad med performance?

//anne
Avatar billede morgel Nybegynder
12. juli 2004 - 12:29 #6
Højde og bredde på din .mov finder du ved at åbne den i QT-playeren og så vælge movie properties (ctrl+j). Her er et link til en hurtig gennemgang af dreamweaver/quicktime: http://www.sonoma.edu/it/websupport/faq/qtdw.html

I eksemplet her har de valgt at bruge media>insert>activex, -det  giver flere muligheder. Du kan nemlig vælge at dit videoklip vises i brugerens eksterne afspiller i stedet for IE's QT-plugin.

Performance a'la ?
Avatar billede morgel Nybegynder
12. juli 2004 - 12:32 #7
Når du har mod på at bruge lidt mere tid på QT så er apple's egen support på området rigtig god: http://www.apple.com/quicktime/tools_tips/tutorials/
Avatar billede avj Nybegynder
18. juli 2004 - 16:03 #8
tak for svaret det virker. også tak for linket det er noget langhåret stof, men nok værd at sætte sig ind i

//anne
Avatar billede morgel Nybegynder
18. juli 2004 - 21:48 #9
Du er velkommen ! og selv tak...