Avatar billede ingi76 Nybegynder
11. juli 2004 - 20:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

begrænse adgang til internettet

Hej eksperter, jeg har et lille spgsm.
Er der noget gratis program som jeg kan bruge til at laase arbejd computeren saa mine medarbejdere ikke kan komme paa nettet og downloade (er i udlandet hvor download ikke er gratis) paa forhaand tak.
Ingi
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2004 - 20:32 #1
Ja det kan du faktisk gøre med en linux boks og netfilter. Det er ikke sådan lige at konfigurere, men det kan godt lade sig gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2004 - 20:34 #2
Hvis du vil styre båndbrede bruget, så er der også nogle købeløsninger du bør kikke på

http://www.netlimiter.com
http://www.bandwidthcontroller.com

Endeligt mener jeg faktisk at det kan gøres med en proxy som f.eks. ISA (microsoft Internet security and acceleration server)
Avatar billede wise Seniormester
12. juli 2004 - 10:11 #3
Du burde ret nemt kunne klare det med en proxy.
Eller hvis du har flere maskiner på dit lokale net og så har en router til internettet. - Så er den nemme måde nemlig ikke at indtaste "default gateway" på de øvrige maskiner. Så vil de kun kunne komme på lokalnettet (hvor du forhåbentlig har en mailserver) og ikke på interettet. Det kræver selvfølgelig at du har et lokalnet og eget mailserver....
Avatar billede ingi76 Nybegynder
07. september 2004 - 17:39 #4
lukket