Avatar billede vilhelm Nybegynder
12. juli 2004 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTLDR mangler

Jeg får følgende fejlmeddelelse ved opstart af PC: NTLDR mangler.
Herfefter kan systemet ikke fortsætte.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. juli 2004 - 08:47 #1
Hvis du har adgang til en anden Windows XP maskine, kan du formatere en almindelig floppy og herefter kopiere ntldr, ntdetect.com og boot.ini fra roden af c-drevet ud på disketten.

Hvis der så ikke er andet galt med din egen maskine, bør du kunne starte din maskine op fra disketten. Du kan så prøve at fejlfinde videre inde fra din egen Windows.
Avatar billede foralias Praktikant
12. juli 2004 - 08:54 #2
Det er ikke fordi du har en diskette siddende i dervet vel?
Avatar billede foralias Praktikant
12. juli 2004 - 08:55 #3
dervet -> drevet
Avatar billede vilhelm Nybegynder
12. juli 2004 - 08:56 #4
Nej :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 09:05 #5
Prøv at starte på din windows 2000 cdrom og vælg recovery console.
log ind på din windows 2000 installation og fy disse kommandoer af:

chkdsk /r
fixmbr
fixboot

Se om det hjalp på problemet
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 09:17 #6
http://www.google.com/search?q=site%3Aeksperten.dk+NTLDR+mangler
der er mange med samme problem :-)
Dette var bare en kort søgning på eksperten's robot

//Freehelp
Avatar billede freehelp Praktikant
12. juli 2004 - 09:24 #7
Som Tonny er indepå skal der en repair til

Dette løste det på en af mine maskiner:

Du skal bare reparere din Win 2000. Smid cdén i drevet og
genstart maskinen. Tryk på en tast for at starte fra cd, når der siges dette
på skærmen. Derefter lader du installationen køre alle drivere o.v.s ind.
Dernæst trykker du Enter for at installere Windows. Så søger
installationsprogrammet efter tidligere versioner af Windows 2000. Derefter
skal du vælge Reparer Windows. Du følger bare vejledningen på skærmen. Dette
tager ca 5-6 min og så burde fejlen være rettet. Det er den letteste måde at
klare problemet på.

Håber du får glæde af det samme
Avatar billede sup3rior Nybegynder
21. juli 2004 - 14:44 #8
Her er Microsofts løsning på problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314057
Avatar billede sup3rior Nybegynder
22. juli 2004 - 22:12 #9
Hvad gik der galt du forsøgte Microsofts løsning på problemet?