Avatar billede letmein Nybegynder
13. juli 2004 - 15:12 Der er 8 kommentarer

beskadiget filer efter rensning af virus !

hejsa

jeg har i går fået renset og fjernet en w.32 malware virus med mit antivirus program. efter dette er der skader på 2 filer der hedder,

c:\system volume information\_ restore og så en masse tal.

jeg har prøvet at sætte min cd rom i og køre sfc /scannow uden virkning.

er der noge måder jeg kan rette op på det uden at formatere?

mvh

letmein
Avatar billede resist Nybegynder
13. juli 2004 - 15:23 #1
Har du prøvet at slå systemgendannelse fra?: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 15:26 #2
Ja, du kan højreklikke Denne computer og vælge egenskaber. Find fanebladet systemgendannelse. Vælg nu at den må bruge 0 mb på c: drevet og tryk ok. Det burde tømme c:\system volume information\_ restore for al information og dermed også de beskadigede filer/mapper.
Efter et par genstarter kan du gå ind og aktivere systemgendannelse igen ved at sætte, at den må bruge f.eks 1 eller 2 gb til systemgendannelse på c:.

Virkede dette ikke efter hensigten, så prøv samme sted at deaktivere systemgendannelse, start i fejlsikret tilstand og scan igen med Antivirus. Når den er færdig kan du aktivere systemgendannelse igen og starte normalt.
Avatar billede letmein Nybegynder
13. juli 2004 - 16:51 #3
okay, jeg har prøvet det andet forslag og det ser ud til at virke, der er ikke flere fejl at spore, hvilket er skønt.

men nu vil pc'en kun starte op hvis den bliver bootet fra cd'rom'en.

hvordan får jeg den til at starte op normalt igen?

letmein
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juli 2004 - 17:50 #4
start på din cdrom og vælg genoprettelses konsol. Log ind på din windows installation og fyr disse 2 kommandoer af:
fixboot
og
fixmbr

Hvis den mod forventning ikke booter efter dette så prøv yderligere disse 2 kommandoer:
chkdsk /r
og
bootcfg /rebuild

Skriv igen om du fik det fixet. Jeg er nok først på imorgen formiddag igen.
Avatar billede letmein Nybegynder
13. juli 2004 - 19:42 #5
så kører den igen virus fri og starter normalt.

mange tak for jeres hjælp, det er rart at den kører optimalt igen.

mvh.

letmein
Avatar billede resist Nybegynder
13. juli 2004 - 21:37 #6
Dejligt at høre, at computeren opfører sig normalt/optimalt ;-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juli 2004 - 10:07 #7
Tillykke med det og velbekomme :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 00:28 #8
Kan spørgsmålet lukkes ?