Avatar billede fido82 Nybegynder
22. juli 2004 - 11:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med USB harddisk

Hejsa
Jeg har købt denne:
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=46433
Og har smidt denne disk i (2060AT):
http://www.fujitsu.com/downloads/AU/MHJ_MHK2xxxAT_2.5inch_IDE.pdf

Men, når jeg slutter dyret til, kommer den fint op og siger der er kommet et nyt drev, den finder også disken kan jeg se i enhedshåndtering, men mere sker der ikke.
Der popper ikke et nyt drev op i stifinder eller noget, samt jeg kan heller ikkke se den i diskhåndtering ?
Hvad mangler jeg at gøre ?
Avatar billede pimpz Nybegynder
22. juli 2004 - 11:36 #1
Den skal først formaters.
Dette kan du gøre under --->Denne computer->administrere->diskhåndtering.
Avatar billede pimpz Nybegynder
22. juli 2004 - 11:38 #2
never mind. Jeg sidder og sover. Det har du åbenbart forsøgt :(
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. juli 2004 - 12:25 #3
sætter du den direkte i pc'en ?
eller i en usb hub ?

for hvis den sidder i en hub uden strømforsyning får den måske ikke strøm nok til harddisken.

der burde ikke være andet der skal gøres, den burde bare blive vist i Diskhåndtering som upartitioneret.
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. juli 2004 - 12:33 #4
Den bliver sat direkte til Pcen.
Jeg kan ikke se den i diskhåndtering.
Har prøvet på 2 pcere, med samme resultat på begge.

Hvordan skal jumperen mon stå på disken ???
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. juli 2004 - 12:38 #5
prøv at sætte den som master.
i følge manualen gøres det ved at tage jumperen helt af.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. juli 2004 - 12:39 #6
det er på side 49 i manualen som du linkede til :-)
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. juli 2004 - 12:48 #7
i så fald er den som master nu ;)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. juli 2004 - 12:58 #8
og hvis det ikke virker så prøv at sætte den på Cable Select.

det burde dog ikke være det der gav problemer.
jeg har selv en USB boks til 3.5" diske og der er det ligemeget om disken står til master eller cable select (slave ville sikkert også virke)
Avatar billede fido82 Nybegynder
22. august 2004 - 00:53 #9
well, smed den på min linuxkasse, og mountede frevet, vupti, det var det....