Avatar billede satyriasis Nybegynder
22. juli 2004 - 20:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Z , X og Y akserne

Mine akser er belvet meget små, man kan næsten ikke se at der står Z, X og Y.
Kan man lave dem større?
Avatar billede oens Nybegynder
22. juli 2004 - 21:07 #1
Shortkey´en er "=", hvilket dog ikke virker, inhvertfald ikke hos mig ;-) Så det jeg gjorde istedet var at assigne en ny shortkey....Customize > Customize User Interface. Find så "transform gizmo size down", og assign en ny shortkey, f.eks. Shift+ -.
Ved ikke om der er et andet sted at indstille det ?. I så fald har jeg aldrig fundet det.
Avatar billede olemunk Nybegynder
22. juli 2004 - 21:16 #2
Customize > Preferences > Gizmos > Move Gizmo > Relative Size. Tastatur genvejen (som jeg ikke husker) kan findes under Help > HotKey Map (i Max6)
Venlig hilsen
Ole
Avatar billede oens Nybegynder
22. juli 2004 - 21:24 #3
Du har ret olemunk, ligger bare under fanen Viewports ;-)
Avatar billede satyriasis Nybegynder
22. juli 2004 - 21:47 #4
mange tak for hjælpen begge to..
Min stod på størrelse 1 :)
Avatar billede olemunk Nybegynder
23. juli 2004 - 06:20 #5
Tastatur-genvejen er: Under "Views" rollout skal "Show Transform Gismo" være aktiv (normal standardindstilling). Med objektet valgt anvendes "+" eller "-".

VH
Ole