Avatar billede resist Nybegynder
24. juli 2004 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sandisk USB Flash Drive problem

Jeg har købt mig en Sandisk Cruser Mini USB Flash Drive 256 MB. Når jeg tilslutter Sandisken til mine to forreste USB-porte, skriver Windows ”ukendt enhed” (USB-enhed blev ikke genkendt). Disse to forreste porte virker fint med mit Olympus kamera, hvor Windows laver en ”Flytbar disk”, så portene er tilsluttet.
Jeg kan derimod godt tilslutte Sandisken til USB-porte bag på computeren. Her finder Windows fint enheden, laver en ”Flytbar disk”, og jeg kan bruge den som tilsigtet.
Jeg har prøvet at fjerne den ”ukendte enhed” fra enhedshåndtering og lade Windows finde den igen, men stadig er den ukendt, når jeg tilslutter den på forsiden af computeren.
Er der nogen, som har et løsningsforslag, så jeg også kan benytte de to forreste porte til Sandisken?

Computerens specifikationer:

Bundkort: MSI 865PE NEO2-FIS2R, DualDDR, SATA
Grafik: Sapphire Radeon 9600 Pro 128MB Fire
Harddisk: Maxtor +9 SATA, 160 GB, 8 MB, Fluid
Ram: Dane-Elec DDR3200, 2x256MB, Dual Ch
Processor: Pentium4, 2800MHz Socket 478 FSB800
Kabinet: Coolermaster Centurion Tower

XP pro med SP1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. juli 2004 - 23:41 #1
Ved ikke om du evt. kan finde noget her - der er tilsyneladende andre end dig som har problemet :(
http://www.ncix.com/forums/index.php?mode=showthread&msg_id=421861&threadid=421861&forum=103&product_id=11273&overclockid=0#msg421861
Avatar billede resist Nybegynder
25. juli 2004 - 00:28 #2
Takker for linket. Det burde dog være USB 2, som er på fronten.
Avatar billede resist Nybegynder
26. juli 2004 - 20:59 #3
Jeg har fået at vide fra anden side, at det er fordi, der opstår signaltab i kablerne til frontudtaget, og at det er der ingen løsning på.

Kan det være rigtigt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 12:22 #4
Hej igen "resist" - jeg er desværre ikke i stand til, at besvare besvare spørgsmålet.
Synes dog det ville være underligt, at der skulle opstå et signaltab, medmindre der evt. skulle være en fejl på bundkortet.

Med nyeste BIOS, samt de nyeste bundkortdrivere burde det fungere.
Avatar billede resist Nybegynder
31. juli 2004 - 19:33 #5
Alt til bundkortet m.m. er selvfølgelig opdateret ;-)

Indtil videre er problemet med SanDisken løst med et USB-forlængerkabel fra bagsiden af kabinettet. En træls løsning, men sådan er det åbenbart – indtil videre.

viktor-1 læg et svar – du skal have noget for at forsøge på at hjælpe.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 19:35 #6
Spis dem selv.
Har rigeligt med point ;o)
Avatar billede resist Nybegynder
31. juli 2004 - 19:47 #7
Så er det jo bare dejligt at kunne tilføje nogle til din pointstatistik ;-)

Kom så med et svar! - tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 19:48 #8
Ok da ;o)
Takker på forhånd.
Avatar billede resist Nybegynder
31. juli 2004 - 19:49 #9
Fint nok, så kan jeg lukke her med god samvittighed *S*
Avatar billede disable Nybegynder
25. februar 2005 - 20:49 #10
Tjaee, resist ... Samvittighed er en god ting at lukke med :-p

Men hvad med din og Lise-Lottes afbrænding af fælles-arealet på Åge Bergs Vej i sin tid ? Hvordan har din samvittighed med det, egentlig ?
Hehehehe ...
Long time, no see ..

Den yngste af de tre i nr. 35 ... Er stadig bange for Mak !!
/disable
Avatar billede resist Nybegynder
26. februar 2005 - 19:59 #11
Min samvittighed har det sådan set udmærket – eller havde i hvert fald. Jeg havde ellers lykkeligt glemt den lille episode med fællesarealet. Hmm, skal man nu også hænges ud i et offentligt forum, endda med en historie som stammer fra barndommens ”uskyldige” år? *S*

Jeg håber, at du har det godt og hils dine brødre ;-)