Avatar billede whyme Nybegynder
26. juli 2004 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Er det muligt at købe omformer fra stik med jord til alm. stik?

Jeg har en bærbar.

Den har en oplader.

Opladeren har et stik til strøm

... med JORD på!

Hvis jeg er ude hos folk er der ikke mange som har stikkontakter som har jord i... og jeg kan ikke ødelægge det stik der fulgte med bærbaren.

Så jeg leder efter en slags omformer/adapter/converter som kan lave en 3 benet rundt jord stik om til et helt almindeligt stik, som kan sættes i stikkontakt?

Jeg har pt. en forlængerledning som bruges til dette nu, men den fylder for meget... vil gerne have bare sådan en lille klods man evt. sætter på stikket i enden...

Håber nogen kender noget til det.

På forhånd tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. juli 2004 - 16:25 #1
Vi er mange, der bare saver det ekstra ben af!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2004 - 16:52 #2
hvad med bare at afkorte din forlængerledning?

jeg har lavet sådanne en mini forlænger
http://krogh-hansen.dk/eksperten/med_og_uden_jord.jpg

stikkene og 10cm ledninge kan købes for ingen penge.
Avatar billede whyme Nybegynder
26. juli 2004 - 17:01 #4
ejvindh: må ikke ødelægge det ekstra ben, da det ikke er min bærbare.
rkhdk: ja det er sådan en slags løsning jeg har nu, men tænkte om der ikke findes en uden ledning... altså bare et "jordstik->alm. stik" -converter agtigt ting ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2004 - 17:05 #5
du kan da bare korte ledningen så meget af at den ikke kan ses.. jeg har ikke se nogen samlet klods..

jeg kan godt lide der er lidt ledning på, da stikket (hun stikket med jord) fylder noget mere end han stikket, så hvis man sætter det helt op med stikkontakten/stikdåsen så kan det spærre for at bruge dem ved siden af..
Avatar billede whyme Nybegynder
26. juli 2004 - 17:06 #6
Kan man købe sådan et stik færdigsamlet?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. juli 2004 - 17:06 #7
manglede et t
"jeg har ikke set nogen samlet kolds.."
Avatar billede whyme Nybegynder
26. juli 2004 - 17:07 #8
runeevers: (huh?)
Avatar billede ejvindh Ekspert
26. juli 2004 - 17:17 #9
Måske det her kan bruges:
http://www.umates.com/dk/plugmate-power.asp

Ellers kan man ofte plugge stikket fra strømforsyningen og op til stikkontakten ud, og sætte et andet i. Så kunne du jo anvende runeevers' og mit oprindelige forslag på den nye ledning, og når du skal tilbagelevere computeren sætte det oprindelige kabel tilbage på den.
Avatar billede whyme Nybegynder
30. juli 2004 - 17:34 #10
kom med nogle svar... afkortede det.
Avatar billede whyme Nybegynder
03. august 2004 - 15:34 #11
rkhdk: kom med et svar
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. august 2004 - 21:26 #12
;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. august 2004 - 11:19 #13
Takker for Pointz! ;o)