Avatar billede googolplex Novice
27. juli 2004 - 22:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kompakt PC (Shuttle)

Er der nogen der har en lille kompakt PC alla dem på www.shuttle.dk ?

Kan de anbefales og hvad er fordele/ulemper ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juli 2004 - 23:06 #1
jeg har en Shuttle SN85G4

fordel
- lille og kompakt (fylder ikke meget)
- yder faktisk som en alm. PC
- Kan faktisk få det nyeste teknologi i de små PC'ere
- Kan bruge de fleste nyere grafikkort (SN85G4 understøtter Radeon 9800XT)
- rent design mæssigt er de da også et plus (synes jeg)

ulemper:
- få udvidelse muligheder (normalt kun 1 CD-Rom, 1 HDD og nogle har ikke plads til diskettedrev, normalt kun 1 PCI og 1 AGP slot)
- jeg synes den blæser der fulgte med min, larmede for meget så den har jeg udskiftet
- PC'en vil være varmere pga. der ikke er det samme airflow i kabinettet (pga. størrelsen)
- Et problem jeg oplevede var at den 240Watt PSU ikke kunne trække et All-in-wonder kort (grafikkort med indbygget TV-Tuner)
Avatar billede convinius Nybegynder
28. juli 2004 - 10:02 #2
Jeg har en Asus T2 , den er 30 cm høj, istedet for 20. Jeg er ret glad for den, men strømforsyningen larmer lidt for meget synes jeg. Jeg må undersøge om ikke man kan få en anden i stedet.

Har nogen erfaring med enAsus T2. Om den larmer altså?
Men ja, det er udvidelses muligheder. Typisk kun plads til et kort mere...et Pci og måske et VGA.

Desværre.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 10:21 #3
jeg har en Shuttle SN41G2

Fordele:
samme som rkhdk
+ indbygget grafik (for nogle er det et plus, jeg har dog et andet grafikkort i)

ulemper:
samme som rkhdk
jeg har dog ikke haft problemer med strømmen, men jeg har også kun et GeForce 4 kort.
Avatar billede googolplex Novice
28. juli 2004 - 10:23 #4
Er der nogen steder hvor de leverer komplette Shuttle designs, eller skal man selv 'bygge den' ?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 10:23 #5
P.S.
Jeg regner IKKE med at købe en "normal størrelse" pc igen. :-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 10:26 #6
http://www.foeniks-computer.dk sælger samlede shuttles
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2004 - 10:27 #7
jeg har dog bygget selv.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2004 - 11:21 #8
Det fleste forhandlere kan samle den for dig og teste den, du skal så regne med at det koster en arbejdstime eller 2.
Men på den måde er du jo også sikker på at dele virker sammen.

Jeg samlede selv min, da jeg have HDD, grafikkort og CD-Rom iforvejen.
Avatar billede googolplex Novice
28. juli 2004 - 16:30 #9
Lig nogle svar, så deler jeg lidt ud efter fortjeneste :)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
29. juli 2004 - 07:50 #10
svar :-)
Avatar billede googolplex Novice
30. juli 2004 - 21:17 #11
Svar udbedes stadig :)