Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 12:32 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

problemer med Dell computere i netværk

Jeg har lige anskaffet mig 3 nye Dell Dimension 4600 computere, og når jeg prøver at sætte dem i min switch så de får adgang til nettet via den kan de ikke kommme på... men så snart jeg sætter netstikket fra den ene Dell computer direkte ind i modemet vil den gerne connect til nettet, og dette gælder for dem alle 3! Jeg har ikke det problem med min egen hjemmebyggede computer... kan det være noget i Dell's opsætning som gør det??
Avatar billede pezz Novice
28. juli 2004 - 12:43 #1
Computeren der fysisk sidder på modemet og internetadgangen skal "dele" internettet. De andre computere skal så sættes op til at bruge internet-computeren som gateway (og have forskellige ipaddresser, dog i samme range som internet-computeren, fx. 192.168.0.1, 192.168.0.2, 192.168.0.3 osv.).
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 12:47 #2
Jeg tror ikke det er sådan han vil have det.

Vil du ikke have det som, at der ingen computer er sat forrest (dumt fordi den skal være tændt, hvis de andre skal på nettet), men at det er en switch der styrer det.

Det er lidt det samme princip. Jeg ved ikke helt om en switch kan give IP'adresser ud.
Ellers skal de enten have ingen IPadresse, eller også skal de være ligesom pezz sagde.
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 12:47 #3
switchen og modemet burde selv uddele iperne... det plejer den at gøre, den vil bare ikke med Dell computerne!
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 12:49 #4
Og du har sat dem op uden IPadresse? - de skal jo sættes til at hente dem.
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 12:51 #5
den plejer normalt at dele ip adresserne ud, og den gør det også automatisk ved de andre computere lige pånær mine 3 nye indkøb! :-(
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 12:54 #6
Jaaa, men hvis de allerede har en IPadresse, er det svært at give dem en.
Jeg ville vide, om de var sat op til at hente en?
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 13:04 #7
hvordan sætter man dem op til det?? de får bare den der standard ip adresse som starter med 169.xxx.xxx.xxx
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 13:11 #8
Ehm.
Windows XP sagde du ?

Du kan gå ind under netværkssteder, også vælge hvis netværk forbindelser. Tag egenskaber på det netværkskort, du nu bruger, gå hen til TCP/IP, og derinde skal du vælge at den selv skal hente en IP addresse...

Håber det er rigtigt, måden man gør det på, mit er nemlig på engelsk :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 13:25 #9
ja ja den er jo sat til automatisk at finde ip adressen.. men det jeg tror er at det er noget på det netkort som sidder i maskinen...
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 13:26 #10
Hvad mener du med at der er noget på det netkort ?
Forklar!
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. juli 2004 - 13:43 #11
kan det ikk være noget på netkortet som gør at den ikk kan connect til internettet via en switch....
Avatar billede fbisen Nybegynder
28. juli 2004 - 15:00 #12
Jeg er godt nok ikke den store haj, med netkort. Men netkort skal jo lige præsis bruges til sådan noget...
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. juli 2004 - 15:03 #13
Hvor mange offentlige ipadresser har du? Givetvis kun en, og først til mølle får den første Ip adresse.

Du skal have dig en router imellem, en snapgear er god, en dlink billig.. Den skal så dele adresser ud til dine arbejdsstationer og selv have den eksterne ip adresse..

Nemt og virker hver gang...
Avatar billede john.doe Nybegynder
28. juli 2004 - 15:43 #14
Du får ikke internet uden at du bruger en router,
eller finde gateway ip'en med ipconfig /all
og derefter sætter den ind på de 3 dell comp.
som default gateway.