Avatar billede norton1986 Nybegynder
28. juli 2004 - 15:12 Der er 4 kommentarer

Ny virus?? dræber routeren

Jeg tror vi har fået en virus hjemme hos mig, den ligger på 2 xp maskiner.

Problemet er at når de er på netværket pinger(tror jeg de gør) vores router ned så den ikke kan sende noget data. Men når jeg tager netstikket ud af de 2 inficerede computere virker routeren og internettet fint igen. Ingen der aner hvad der kan være galt?

ad-aware og norton antivirus finder ikke noget på dem!

Og routeren er en Speedstream 2601
Firmware version: Version 7.0 Release 28
Avatar billede jensendk Nybegynder
28. juli 2004 - 15:18 #1
Har du prøvet at skifte  kabler?+ Sætte en packet sniffer op på netkortene på de maskiner, der driller? Lukket dine maskiner af med en firewall ala zonealarm?
Avatar billede norton1986 Nybegynder
28. juli 2004 - 15:20 #2
aner ikke noget om packet sniffere, men kan da lige prøve med zone alarm
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. juli 2004 - 15:32 #3
Det behøver ikke at være virus. Men du kan lige prøve at køre den her. Sæt flueben ved alle options, og scan/clean.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Avatar billede norton1986 Nybegynder
28. juli 2004 - 15:47 #4
Zone alarm fik den holdt tilbage prøver lige at få rydet op på den