Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
01. august 2004 - 00:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

3 comp på lan, men kun 2 kan komme ind på hinanden

jeg har 3 comps på lan 1x XP home 2x XP pro, alle maskiner sat op efter guiden netværk, alle kan se hinanden, xp home og den ene XP pro kan komme ind på hinanden, mens når jeg forsøger at komme ind på den anden XPpro maskine kommer denne meddelse :

\\XPpro(2) er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt servens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse"

hvad har jeg lige gjort galt?!?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. august 2004 - 00:53 #1
Prøv at dele et eller andet på den computer. En mappe f.eks. Jeg tror blot du mangler at få "åbnet op" for delingen og give tilladelse til de andre computere og det vil ske når du deler et eller andet.
(Højreklik på en mappe og vælg deling)
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
01. august 2004 - 00:55 #2
glemte jeg der er delt drev på alle maskiner så det er ikke det..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. august 2004 - 01:21 #3
Er der firewall på maskinen, så skal denne slås fra.
Prøv evt at oprette brugernavnet med tilhørende password som bruges til at logge ind på en af de andre computere, på problem pc'en og se om det giver en forskel.
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
01. august 2004 - 09:26 #4
fandt udaf en løsninger der virker selvom den er meget ulogisk, men det er jo XP, xppro(2) skulle i guiden netværk sættes op til at have forbindelse til nettet igennem en anden maskine, mens de 2 andre er sat op til at forbindelse via switch, virker meget ulogisk for mig men det virker ?!?!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. august 2004 - 10:40 #5
Det er også ulogisk, men så længe det virker kan det jo være lige meget. Der er ikke den store forskel på opsætningen når man har kørt de 2 forskellige guides, så at det virker med "forbundet gennem en anden computer" har nok rettet en lille fejl der var kommet da du kørte den anden guide.
Men fint at du fik det til at virke :)