Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 20:57 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med GeForce FX 5700 256MB

Hej

Jeg har lige samlet en computer til noget familie. Det var der sådan set ikke noget problem i.

Men nu da jeg har fået sat det sammen og installeret drivere, og opdateret XP via Windows Update, så er computeren blevet skør.

Den lagger simpelhen i Windows... Hvis jeg tager et vindue og kører det rundt på skærmen, så går det fint nok den første runde, anden runde begynder det så at lagge, 3 runde stopper den, og skærmen fryser. Når jeg så klikker med musen bliver skærmen sort og derefter kommer billedet så frem som det var, men er nu klar til at køre videre.

Hardware info:
Bundkort: ASUS P4P800-E Deluxe
Grafikkort: ASUS V9570 TD (Geforce FX 5700 med 256 MB ram)
Processor: Intel P4, 2.8GHz
Ram: Kingston 2x256 MB PC3200 HyperX

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre???
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 20:58 #1
Med hensyn til grafikkort drivere har jeg prøver de 2 på cd'en, dvs. en ASUS-driver, og en Nvidia-driver. Har også prøvet med den nyeste fra nvidia.com, dog uden held.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 20:59 #2
Og i Nview kan jeg se at GPU'en ligger på cirka 40-45 grader, så jeg mener heller ikke det er noget varme problem.
Avatar billede c-holst Novice
01. august 2004 - 21:47 #3
hent nyeste driver her  http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 22:14 #4
Har kørt "sfc /scannow"

Men har ikke prøvet at installere driveren i Fejlsikret tilstand... Vender tilbage om lidt når det er gjort...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 22:27 #5
Hmm... Det ser umiddelbart ud til at virke... Nice...

Læg et svar...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. august 2004 - 22:50 #6
Hmm... Det virkede lige nogle få minutter hvor jeg kunne køre rundt med vinduer alt det jeg ville uden nogle problemer... Men så kom problemet igen...

Men jeg prøver lige igen... Det kunne jo være at der denne gang ikke sker noget...
Avatar billede c-holst Novice
02. august 2004 - 12:23 #7
ok, hvis du er sikker på, at du fulgte mit forslag, vil jeg foreslå dig en såkaldt repair af din windows
jeg lægger et link til en meget anerkendt guide, som jeg synes du skal printe ud, og læse grundigt, især ang. sp1 og kritiske updates.

http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

slut af med at installere den driver du vil bruge
det burde løse alle problemerne:-)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. august 2004 - 15:44 #8
Prøvede en repair... Men det lavede bare flere problemer...

Så nu har jeg geninstalleret. Jeg gjorde så følgende:
Installerede SP1 fra en downloaded .exe
Installerede DirectX 9c fra en downloaded .exe
Installerede Intel Chipset-ting fra bundkorts-cd'en
Installerede Nvidia 61.77

Og nu er problemet her så igen...

Hvad skal jeg gøre?!?
Avatar billede c-holst Novice
02. august 2004 - 19:03 #9
http://arlet.dk/spybothjt.htm

bare for lige at sikre os, at der ikke er smuds på din pc, nu hvor den er nyinstalleret skulle det være lige til at se.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. august 2004 - 22:47 #10
Nåmen...

Jeg roede lidt rundt i det. Og prøvede at tage grafikkortet over i min egen maskine, og der virkede det uden problemer med det samme... Så kiggede jeg efter hvilken driver der var i min, og det var 56.72... Så prøvede jeg at lægge den over på den nye maskine... Men det virkede ikke rigtig...

Så blev jeg gal og tænkte at så måtte det vente til resten af maskinen var sat op...
Så satte jeg resten af maskinen op, og installere programmer og et par spil. Så prøvede jeg så at åbne en af disse spil for at se hvordan grafikkortet så ville opføre sig, for i 3DMark var det noget sjusk. Men spillene var der ingen problemer med. Og da jeg så kom ud i Windows igen, var der heller ingen problemer der. Og 3DMark virkede også der efter.

Men efter lidt genstarter så kom problemet igen. Men så åbnede jeg bare et spil, og så var der ingen problemer igen.

Så hvad helvede der lige er galt ved jeg ikke helt...

Men læg et svar så får du en håndfuld point for instatsen...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. august 2004 - 22:51 #11
Installere forresten også Spybot som noget af det første når jeg sætter en ny computer op... Så der ligger problemet ikke...
Avatar billede c-holst Novice
03. august 2004 - 11:14 #12
windows update?
kompatibilitets problemer mellem grafikkort og bundkort? test med et andet kort i maskinen

når du skifter driver, skal du følge den anvisning jeg tidligere gav dig, så for du en 100% ren installation af driveren:-)

ellers har jeg ikke nogen bud tilbage

vent nogle dage og åben et nyt spørgsmål om emnet, hvori du evt kan opsumere, hvad du hidtil har prøvet.

med ærgelig men venlig hilsen
carsten
Avatar billede c-holst Novice
03. august 2004 - 22:16 #13
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:04 #14
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
12. september 2004 - 22:44 #15
Jeg fandt ingen løsning på problemet. Og i morgen kommer grafikkortet med posten tilbage...