Avatar billede mijak Nybegynder
07. august 2004 - 01:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Bios

Hvordan kommer jeg i kontakt med bios'en på en Compaq Armada 1560D?? F1 til 12 er prøvet. Delete er prøvet og intet sker!!!
H J Æ L P !!!
Avatar billede popsy Novice
07. august 2004 - 02:02 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
07. august 2004 - 02:10 #2
På et hollansk site stilles same spørgsmål, hvor F2/F12 + ctrl-esc er prøvet. Aligevel lyder svaret, at det er F10 - som på min Armada 7100. Forekommer lidt mystisk.
Avatar billede mijak Nybegynder
07. august 2004 - 02:18 #3
Begge jeres forslag er nu afprøvet, men hjælper desværre ikke.
Avatar billede popsy Novice
07. august 2004 - 02:25 #4
Alt hvad jeg kan finde er desværre også F10, og så det ene forslag som jeg linkede til først. Beklager :-/
Avatar billede halifax Nybegynder
07. august 2004 - 02:32 #5
Prøv evt. samtidig med Fn-tasten, fx. Fn+F10 eller Fn+F2
Avatar billede halifax Nybegynder
07. august 2004 - 02:40 #6
Måske du kan have glæde (i andre sammenhænge) af denne side
"manuals - Compaq Armada 1500c Notebook PC Series"
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentType=SupportManual&locale=en_US&docIndexId=179111&taskId=115&prodTypeId=321957&prodSeriesId=96220
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. august 2004 - 08:40 #7
er det ikke 1. esc, derefter F2 el. F10
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2004 - 15:02 #8
Problemet er at computeren sikkert er ompartitioneret og derved har man fjernet den lille Compaq partition som indeholder setup programmet til bios.
Når du starter pc'en, får du da en lille hvid firkant der blinker i højre hjørne ?
Hvis ikke er setup-programmet væk og så hjælper det ikke at trykke F10 som er tasten der skal trykkes på, på den model.

Såvidt jeg kan se er dette setup programmet til din computer. læg mærke til at du kan hente den danske version, ved at vælge det i dropdown boksen:
http://h18007.www1.hp.com/support/files/Armada/us/download/8093.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. august 2004 - 14:22 #9
fik du løst problemet ?
Avatar billede mijak Nybegynder
17. august 2004 - 21:20 #10
Hej Tonny. MEGET undskyld at jeg ikke har svaret endnu. Jeg har desværre ikke haft tid til at være på nettet den sidste uges tid, så jeg har først set dit svar igår.
MEN, du har helt ret i din beskrivelse. Jeg har ompartitioneret flere gange og under opstart står det hele lidt stille mens cursoren står og blinker!! Jeg har downloadet setupproggrammet fra HP og skal prøve når jeg har fået gang i dyret igen. Jeg har desværre problemmer med at få den op at køre, da cddrevet er defekt. Derfor prøver jeg at få Dos(!!) op at køre så jeg kan lave en kabelforbindelse til en anden gammel comptuter. Desværre er disk 1 på mit sæt af MS-Dos 6.2 ikke læsbær, så jeg har lidt bøvl med at få liv i maskinen. Hvis dit forslag virker (det kræver min. dos for at virke) får du point med det samme.
VH Michael.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. august 2004 - 22:09 #11
Ok, held og lykke med det. Jeg smider et svar hvis det skulle lykkes ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. februar 2005 - 00:37 #12
Takker for point :)