Avatar billede clomsy Nybegynder
11. august 2004 - 22:34 Der er 11 kommentarer

Router firewall

Jeg har firewall i min router. En der vil hjælpe med mig at slå den fra. Har virkligt hårdt brug for det!
Avatar billede dj__christian Nybegynder
11. august 2004 - 22:34 #1
Hvad for en router er det?
Avatar billede zenorph Nybegynder
11. august 2004 - 22:36 #2
clomsy, vi skal bruge en omgang informationer for at guide dig videre gennem dette - hvilken router har du, samt model nr. eller type - så skal vi se om vi kan finde lidt guf til dig også :-)

<\\zenorph
Avatar billede clomsy Nybegynder
11. august 2004 - 22:39 #3
Jo tak :) Efficient 5781 - Det må gerne være så simpelt så muligt!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
11. august 2004 - 23:23 #4
jamen der er jo højest sandsynlig også NAT router i din router... (vil jeg skyde på.... ) men hvad er programmet du har problemer med for et??? kunne være du kunne nøjes med at åbne et par porte... ;)
Avatar billede clomsy Nybegynder
12. august 2004 - 10:05 #5
Hvor jeg virkelig blev irriteret over det, var i Warcraft 3 - hvor jeg ikk kunne lave et arrangeret hold pga. det - Mærkeligt!

Men også bare generelt. Jeg vil gerne have muligheden for at sætte diverse servers, FTP, ventrilo - alt muligt :)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. august 2004 - 15:32 #6
okay... vi kan hurtigt finde ud af om det er NAT i for det er bare at finde ud af hvad din IP er....
start > kør > cmd
i CMD skriv ipconfig....
og så gå ind på www.myip.dk og skriv begge de 2 ip adr. du får.. selvfølgelig forudsat du får 2 ip adr. for hvis du ikke gør.... så sidder du ikke bag NAT....
MEN hvis du sidder bag NAT... så er der KUN 1 ting at gøre... og det er pille din router fra... og sætte din computer direkte til dit ADSL modem.... men så er det kun DIG der kan være på nettet ingen andre i jeres netværk....
hvis de skal være på nettet på samme tid... skal du åbne de porte du skal bruge.. og forwarde dem ind til din computer... eks. port 21, som er FTP... ventrilo ved jeg ikke hvad bruger.. men det skulle være simpelt at finde dem på nettet... ;)
Avatar billede clomsy Nybegynder
12. august 2004 - 17:54 #7
OK, dette er hvad jeg får:

cpe.atm2-0-54511.0x50a0a186.hrnxx9.customer.tele.dk

Hvad gør jeg så??? - Det er ikke NAT så, vel?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
13. august 2004 - 17:14 #8
er det hvad du får når du skriver ipconfig... så er der ikke nej... meeen.... mon ikke du får noget andet... jeg tvivler lidt på det er hvad du får... men prøv lige.... ellers så skal du ind på din router... og kigge lidt rundt.... og det... har jeg lidt svært ved at hjælpe dig med da jeg ikke kender din router....
Avatar billede clomsy Nybegynder
17. august 2004 - 15:38 #9
Jamen altså - Er det så mega svært at fjerne en firewall??? - skal man ikk bare connecte til den, og så slå det fra - på en eller anden måde???
Avatar billede clomsy Nybegynder
17. august 2004 - 15:41 #10
Det er bare port 6112, der skal åbnes for... ????? - Kom nu... 150 points - der må være nogen, der kan lave noget guf til mig :)
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. august 2004 - 22:12 #11
Jamen, et eller andet sted er det ligetil - bare ikke til at forklare når man ikke kender opsætningen på den :-(
Har søgt nettet for diverse informationer, for at finde nogle screenshots af en art, men desværre ikke til at finde...

Men men - du skal på en ellers anden vis ind på din router - af en eller andet mærkelig grund tror jeg du kommer ind på den, ved at skrive IP-adressen i en browser som er følgende 172.17.1.132 (ER DOG IKKE SIKKER).

Ved, at der inde på routeren er en firkantet box som hedder 'firewall status', og den kan sættes til 'on' eller 'off'.

Du får naturligvis tildelt en IP-adresse af din router, og jeg er meget interesseret i at høre, hvad der står, hvis du højreklikker på 'netværkssteder' --> vælger 'egenskaber' --> højreklikker på din 'lokale netværk' --> og vælger 'status'
Når du er der, skulle der for oven være en fane som hedder 'support', vælg denne og stik mig:
IP Adresse: xxx.xxx.xxx.xxx
Subnet: xxx.xxx.xxx.xxx
Default Gateway: xxx.xxx.xxx.xxx

Såfremt tidligere nævnt adresse til router IKKE virkede, så prøv den som du har en 'default gateway'

            (fremgangsmåde til XP).

Lige til sidst en hurtig lille liste over porte til diverse ting og sager.

mIRC: 6667-6669
Ventrilo: (ny version) 3784
Gammel: Ventrilo (kan indstilles efter ønske)
RealVNC: 5900

Flere, så sig til :-)