Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. august 2004 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med wireless på stofanet

Hej Venner,

Er der nogen af jer der har set dette problem før:

Jeg har sat et wireless accespoint foran et stofanet modem.

Desværre skal man logge på for at komme på stofanet. Dette step fejler med "User not authorized: Cable modem information is missing"

Er der nogen der har set det før?
Avatar billede zenorph Nybegynder
12. august 2004 - 22:53 #1
Synes jeg hørte engang, at man kunne kontakte Stofanet og få dem til at lave det om, så man ikke skulle logge på?!? På den måde er du online hele tiden ligesom almindeligt ADSL internet - der er dog den ulempe, at du altid har en lille smule trafik på din linie, men det er så lidt, så jeg tror ikke at det har nogen direkte betydning.

Men prøv lige at høre Stofa - er faktisk temmelig sikker på, at jeg engang hørte man fik mulighed for selv at vælge.

Ellers sig til, så hitter vi nok noget frem til dig :-)

<\\zenorph
Avatar billede codemanager Nybegynder
12. august 2004 - 23:05 #2
dt kan godt lad sig gøre du skal ind på stofa's hjemmeside www.stofanet.dk og så brugeropsægtninger og så Always-On
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2004 - 23:51 #3
Avatar billede pnielsen Nybegynder
13. august 2004 - 00:29 #4
jeg fandt problemet selv. Min egen computer var logget på via switchen for at konfigurere routeren. Dt fungerede også fint - men hans bærbare ville ikke logge på.

Det viste sig at man kun kan have en computer på af gangen på stofanet, med et accesspoint. Ved så ikke om det ville have virket med en router med DHCP enablet.

Never mind. Han har kun en computer der skal på - så alt er godt nu. og MAC+128bit er slået til :-)

Ellers tak venner.. Hurtige svar som sædvanligt!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
13. august 2004 - 00:33 #5
Kan iøvrigt ikke se http://signon.stofanet.dk/always-on/ når jeg er herhjemme via cybercity. Bare til din info john_stigers. Kan selvfølgelig se den hos min ven, så tak alligevel.

always-on var altså ikke nødvendigt - men jeg ville helt klart have det hvis jeg havde stofa, ligesom min ADSL herhjemme. :-)