Avatar billede d_pro Nybegynder
14. august 2004 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Ved boot står der kan ikke indlæse operativsystem!

Jeg har lige haft Fedora Core 2 linux inde på min computer, men nu da jeg skal sælge computeren idag, skal jeg have formateret den og installere Windows XP. Men hver gang jeg prøver at installere, så efter partitionering og kopiering af filer og første genstart siger den:"Kan ikke finde operativsystem" eller: "Operativsystem beskadiget" eller noget i den stil. Jeg har prøvet at gå ind i den der konsol og skrive FIXBOOT og FIXMBR, men intet har hjulpet. Jeg har også prøvet med PartitionMagic. Jeg har haft et ligende problem før, men jeg plejede bare at bruge fdisk /mbr og vupti så virkede det. Men sådan er det ikke i det her tilfælde!

Jeg håber det var info nok, og jeg håber dermed også at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig hurtigts muligt!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. august 2004 - 09:23 #1
Jeg har set mange anbefale killdisk som et udmærket værktøj til at fjerne alle spor af den tidligere installation:
http://www.killdisk.com
Jeg har aldrig selv haft brug for den, så jeg kan ikke give personlige erfaringer.
(Fixboot og fixmbr, ville også have været mit første bud på din fejl)
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. august 2004 - 09:23 #2
et bud:
du ka prøve at formatere formater med killdisk http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. august 2004 - 09:24 #3
fik ikke opdateret...
Avatar billede d_pro Nybegynder
14. august 2004 - 09:26 #4
Jeg prøver lige! Håber bare det virker, ellers ved jeg ikke hvad jeg gør :(