Avatar billede peleiden Nybegynder
17. august 2004 - 07:54 Der er 2 kommentarer

safari til windows

Hej

Jeg skal optimere et website til safari-browseren, men jeg har ingen mac at teste på. Hvad gør jeg?
Findes Safari til windows eller opfører mozilla sig ligesom safari?

/Peleiden
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
17. august 2004 - 12:15 #1
Hent og brænd Knoppix Linux - http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

Det er en live-cd, det vil sige at den kører direkte fra cd-rom, uden at pille ved din Windows-cd.

Safari's rendering engine er baseret på KHTML, der også bruges i Konqueror-browseren, der kommer med Knoppix. Det er nok det nærmeste man kommer Safari, uden at have en Mac - i hvert fald den del, der er aktuel her (altså den del der tegner selve websiderne, og den slags) :)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2004 - 22:57 #2
athlon-pascal har ret. Safari findes ikke til Windows, og det kommer den nok heller ikke til. Safari og Mozilla har ikke ret meget med hinanden at gøre, andet end at begge er web-browsere. Dermed har de cirka lige så meget tilfælles med hinanden, som de har til fælles med Internet Explorer. (NB! Både Safari og Mozilla forsøger i det mindste at rette sig efter w3c-specifikationerne, så de har lidt mere til fælles.)