Avatar billede pusler Nybegynder
19. august 2004 - 10:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med TDC's smtp server

Hej

Fornyligt kunne jeg sagtens benytte mail.tele.dk, tdc's smtp server...

Men når jeg forsøger at sende fra den nu, for jeg kastet en mail tilbage.. om at jeg er listet i list.dsbl.org.. En eller anden black list til email...

Hvad har jeg liiiige gjort for at blive listet i denne ?

http://dsbl.org/listing?ip=83.88.228.37

Jeg er 100% sikker på jeg ikke har sendt noget diskriminerende af nogen slags, og min pc burde være totalt virus fri what so ever.. Nogen der ved hvad jeg kan gøre ? eller kender en stmp server der frit kan benyttes...

100 point til den der får mit outlook til at virke..

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 10:45 #1
Så vidt jeg husker hedder TDC's smtp server smtp.mail.dk
Avatar billede pusler Nybegynder
19. august 2004 - 10:55 #2
Hej Bufferzone..

mail.tele.dk virker også... smtp.tele.dk er vist nok netop blevet lavet om til asmtp.tele.dk, hvorpå man skal logge på med sit kundenummer/password...
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 10:57 #3
Man kunne tro at du kører med dynamisk IP og en som før har haft denne IP er måske blevet blacklistet.
Du kan evt prøve at forny din ip med
ipconfig /release og
ipconfig /renew
Avatar billede pusler Nybegynder
19. august 2004 - 10:59 #4
jeg har fast
Avatar billede pusler Nybegynder
19. august 2004 - 11:00 #5
men jeg kan vel forsøge at kontakte tdc. ?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 11:04 #6
Det kunne du men jeg aner ikke om de kan hjælpe :-)
Jeg kan se at du også er blevet listet i spamcop http://www.spamcop.net/bl.shtml?83.88.228.37 dem kan du ihvertfald kontakte.
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2004 - 11:15 #7
jeg plejer at bruge post.tele.dk som smtp....
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 11:18 #8
jeg bruger smtp.mail.dk og har ikke ændret til asmtp og min post kommer som en lyst
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 11:18 #9
Du kan prøve at gå herind http://dsbl.org/removalquery og indtaste din IP og se om du bliver fjernet.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. august 2004 - 11:21 #10
Det ser ud som om du er/har vaeret et aabent relay i form af en proxy/virus og den derfor er blevet brugt til at spamme med. Rens din maskine som det forst hvis du ikke allerede har gjort dette.

Baseret paa: http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=83.88.228.37
Avatar billede pusler Nybegynder
19. august 2004 - 18:24 #11
satans lort.. nå men i skal have tak for hjælpen... smid lige et svar, Jer der har bidraget... vil forsøge at kontakte kontakte de forskellige, eller spørge tdc om en ny Ip...
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2004 - 18:29 #12
Jeg springer over syntes ikke jeg bidrog med det store :) andet end copy paste min smtp server hehe
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 19:32 #13
Et svar kommer her.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
19. august 2004 - 21:54 #14
jeg behover ikke point :)