Avatar billede katie26 Nybegynder
21. august 2004 - 18:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tilslutning af bordopvaskemaskine

hvad hedder den lille ting man skal bruge tuil at tilslutte dne på den alm vandhane.. så man bare piller den af igen når man er færdig . gevindet fra opvaskemasinen det er 1 mm for lille tror jeg.. den passer i størrelsen ved bruseslangen..
hvoe kan sådanen tilkobling købes og hvad koster den
Avatar billede tubber Juniormester
21. august 2004 - 19:28 #1
Prøv http://www.vvs-grossisten.dk

tror det er under fittings du skal kigge :)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2004 - 20:07 #2
studs
Avatar billede kingnothing Nybegynder
21. august 2004 - 20:14 #3
Hvis det er dit køkkenbatteri, du vil tilslutte den, vil jeg lige advare dig, tuden er ikke lavet til at stå med tryk , så denne løsning kan stærkt frarådes...
Avatar billede katie26 Nybegynder
22. august 2004 - 08:16 #4
hvis man ikke må gøre det hvordan gør man det så normalt til en bordopvaskemaskine ? så galt kan det vel heller ikke gå ved man sitter den til der en sjælden gang imellem.. hvis man ik skal til at slutte den til nede under vasken hvordan så ? for det kan jeg ik finde ud af ..
Avatar billede tubber Juniormester
22. august 2004 - 12:25 #5
Hvem siger du ikke må ?

og man kan jo så gøre op med sig selv om man er ligeglad med hvad der bliver sagt?
Hvad er chancen for det bliver opdaget?

Det kan højest koste et nyt blandingsbateri når man flytter......
Eller hvis det bliver utæt.......

Det er så igen nok meget op til udlejer om hvor hårdt reglerne skal overholdes når det kommer til stykket.......
Avatar billede kingnothing Nybegynder
22. august 2004 - 13:24 #6
Hmm altså ved min egen bord opvasker, satte jeg en alm. hane ind på det kolde vand under vasken, hvor jeg så bare kunne sætte den til når den skulle bruges...

Grunden til, at jeg ikke vil anbefale at sætte den til tuden, er at det hurtigt kan blive dyrt i nye tude, og nogle gange også nye køkkenbatterier...Jeg har efterhånden skiftet et par køkkenbatterier på den konto....
Avatar billede katie26 Nybegynder
24. august 2004 - 12:23 #7
kom med et svar.. så jeg kan acceptere
Avatar billede tubber Juniormester
24. august 2004 - 12:56 #8
kommer med et her :) og skal vi ikke også lige ha kingnothing med :)
Avatar billede kingnothing Nybegynder
24. august 2004 - 15:43 #9
og her var også et :)
Avatar billede rawdid Praktikant
21. august 2016 - 12:59 #10
Selv om tråden blev oprettet for et stykke tid siden, vil jeg alligevel give mit besyv her. Det eneste man skal sikre sig, når man vil tilslutte bordopvaskemaskinen til hanen, er, at den er tryksikker - ellers er det ulovligt. De skriver vist mere detaljeret om det her: http://primabolig.dk/indendors/kokken/bordopvaskemaskine-test/

Hvis ikke den er tryksikker, kan det ikke anbefales at bordopvaskemaskinen tilsluttes vandhanen. Så skal du nok have fat i en VVS'er.

Mvh.