Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk / Ikke dynamisk ip adresse forvirrer!

JEg har en besøgstæller der lægger folks ip ind i mysql for så at slette dem efter fem minutter så den ikke tæller konstant, problemet er bare, at den ikke virker vis det er en dynamisk ip adresse hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede g1um Nybegynder
24. august 2004 - 21:44 #1
whut? det burde da ikke vaere et problem overhovedet. Det er sikkert noget galt med besøgstæller...
kan du poste flere informationener, samt eksempler pa det den sletter og det den ikke sletter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2004 - 21:45 #2
kombinere din IP counter med cookies, er den eneste mulighed, og selv den kan omgås ved at slette cookien. Kombinationen af disse to teknikker giver den højeste grad af sikkerhed for at folk kun tælles en gang
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 21:49 #3
g1um >> Når det er med dynamisk indsættes intet i databasen, det virker alle steder fra undtagen skolen som har dynamisk, såååå

bufferzone >> Ja det har du sikkert ret i, man kan ikke gemme dynamiske eller hvad?
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. august 2004 - 21:50 #4
Hvem har en IP adresse der skifter inden for 5 minutter?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 21:52 #5
??????? Aner ike helt hvorfor den ikkke virker helt, men når den er dynamisk virker det umiddelbart ikke!
Det kan vel ev. være noget andet end det der blokerer på skolen eller hvad?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2004 - 21:53 #6
Det er der normalt ingen der har, selv dynamiske IP adresser er ret faste, men du kan tvinge dem til at skifte, hvis du vil og ved hvordan
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 21:55 #7
Tak for opmærksomheden, som en ekstra ting prøver jeg at bruge bufferzones forslag takker!
Avatar billede dennismp Nybegynder
24. august 2004 - 22:01 #8
Hvordan kan du se at det er dynamiske ip'er der ikke virker? Kan du se på en ip om den er dynamisk? er det noget du selv har oplevet? Er du sikker på at det er derfor?

bufferzone; Det er jeg klar over. Men nogen må jo have det siden det er et problem. Og det må være et tilpas stor problem siden at han gider at gøre noget ved det. En sådan besøgstæller bliver jo altid et estimat alligevel. Og hvis vedkommende ved hvordan han kan skifte ip - så kan man nok også antage at han ved hvordan kan sletter / forhindre cookies.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 22:05 #9
Jeg ved den er dynamisk da jeg har spurgt den it ansvarlige på skolen!

Og dog

Nu jeg tænker mig om, sagde han vidst at han ikke vidste noget om det, men så nævnte han noget andet, kan ikke huske hvad, og så var det indlysende for mig, jeg er alligevel ikke helt sikker! :P