Avatar billede neander Nybegynder
25. august 2004 - 21:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tænt computeren på bestemt tidspunkt

Er det muligt at få sin computer til automatisk at tænde kl 7 om morgenen, (uden brug af tidsur på stikkontakten)?
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. august 2004 - 21:32 #1
det ka du gøre i BIOS under punktet "Power Management Setup" ;)
Avatar billede neander Nybegynder
25. august 2004 - 21:34 #2
nu siger du BIOS... er det noget du kan forklare lidt om?
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. august 2004 - 21:40 #3
jeps,du tap/trykker på delete tasten når computeren starter op BIOS hos mig ser sådan her ud http://firewalker.1go.dk/powersetup.jpg ,det ka variere hvordan og hvad punktet hedder,man bruger piletasterne til at navigere med når man er i BIOS

LÆG MÆRKE TIL TEKST NEDENUNDER ;)

for du en 404 fejl når du klikker på billed-linket så kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede neander Nybegynder
25. august 2004 - 21:46 #4
Den starter ikke op i bios med deleteknappen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
25. august 2004 - 21:51 #5
her ka du se forskellige taste kombinationer til forskellig BIOS
http://www.kamputec.com/bios/setupkey.htm

her er en tør meget kort forklaring på hvad BIOS er,lidt nede af siden

www.jenzen.hjem.wanadoo.dk/guider/wordguider/ordforklaringpcwindows.doc+bios+forklaret+p%C3%A5+dansk&hl=en" target="_blank">http://66.102.11.104/search?q=cache:HyejO6KfCOAJ:www.jenzen.hjem.wanadoo.dk/guider/wordguider/ordforklaringpcwindows.doc+bios+forklaret+p%C3%A5+dansk&hl=en
Avatar billede neander Nybegynder
26. august 2004 - 08:45 #6
men hvis jeg ændrer det i BIOS, så skal jeg gå ind i bios og ændre det hver gang den ikke skal tændes? Findes der virkelig ikke en mere enkel måde at gøre det på?
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. august 2004 - 12:50 #7
når jeg gør det på min maskine,vælger jeg at gemme indstillingerne når jeg forlader BIOS og så blir det husket,jeg kan i min BIOS trykke på F10 for at gemme indstillingerne.
Avatar billede neander Nybegynder
26. august 2004 - 12:54 #8
Men jeg skal stadig ud i BIOS, alle og ændre det, alle de dage, hvor computeren ikke skal tænde kl 7, det er måske kun hver anden dag...
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. august 2004 - 15:34 #9
aahaa,se det var en go oplysning :o) havde ikke forstået at det ikke sku være hver dag du sku ha den til at starte op,umidelbart kender jeg ingen software løsning på at få den til at starte op hver anden dag,men det ka være at der andre der gør det,jeg ville i den situation bruge et tidsur på stikkontakten,men det er jo ikke den løsning du søger...
Avatar billede neander Nybegynder
26. august 2004 - 17:40 #10
nej... jeg vil lige lade spm stå nogle dage. Måske der er andre der kender den perfekte løsning, hvis den findes :o)
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2004 - 10:35 #11
lukker