Avatar billede ds-zim Nybegynder
26. august 2004 - 10:19 Der er 1 løsning

Sikre Fil Integritet, Hvordan??

Jeg har fået den tvivlsome ære at få styr på svigermors maskine :-/
Netkortet er et problematisk XNet NIC som der (umiddelbart) ikke kan
hentes driver til fra producents egen hjemmeside;

3000ABMA
http://www.x-net.com.tw/product.asp?p_no=A1&i_no=A100014

Jeg har bare læst "3000ABMA" fra kortet selv og googlet det,
ovenstående link er det første hit og billedet ligner uhyggeligt godt.
Når jeg kigger under deres driver download side, finder jeg at een
"pakkeløsning" eksisterer til alle deres NIC, men at den bare ikke vil
virke under Windows2000, installationen vil ikke anerkende driveren..
Æv..

Som følge deraf har jeg brændt diverse drivere ned, bla til det Radeon 9600
kort som sidder i, og forsøgt at installere, men.. Under udpakning/installation
af .exe-fil, får jeg den samme fejlmedd. hver gang, nemlig at arkivet er korrupt!

Hvorfan <censur> <mere censur> får jeg styr på dette ? Den .exe-fil jeg har hentet
lader til at være iorden da jeg sagtens kan pakke den ud på min egen box og starte
installtion, men brænder jeg den ned (x4 speed!) går den bare i udu!! WTF? piv..
Jeg har sågar prøvet at pakke med WinRAR og vælge archive recovery osv. i den
tamme tro at det ville hjælpe på filens integritet but no cigar :-/

Hvad i alverden kan jeg gøre for at sikre fil integritet bedre ?

Zim
Avatar billede ds-zim Nybegynder
26. august 2004 - 21:27 #1
Tilsyneladende et diskformat problem, da det virkede at brænde samme driver ned
med en anden brænder. Beklager at optage plads på sitet :p