Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 14:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendanne slettede billeder

Hej eksperter.

Nu har jeg virkelig brug for et ekspertråd hvis det er muligt.
Jeg er desværre kommet til at lave en klassebøf af de helt store.

I forbindelse med at min laptop var begyndt at skabe sig åndssvagt efter en SP2 test besluttede jeg mig til at genetablere systemet ud fra et Ghost image jeg har liggende .

MEN jeg fik ikke sikkerhedskopieret mine digitalbilleder inden jeg kørte imaget på, så nu har jeg en klar PC uden billeder. :~(

Jeg er ærligtalt grædefærdig, da der er bileder af ungernes fødselsdage, ferier m.v. Nemesis er at jeg havde samlet alle billederne på den bærbare for at få lavet et par data CD'er med billederne på hvilket jeg ikke nåede i skyndingen :(

Nogle der har et genialt forslag eller er alt håb ude for at få mine billeder tilbage?
Avatar billede rossonero Nybegynder
26. august 2004 - 14:13 #1
Uha ja .. den bliver svær. Da du har lagt et helt nyt image hen over det gamle skal der meget specielle værktøjer til for at hente det ... værktøjer som der ikke findes mange af her i norden .. og så koster det ufattelig mange penge
Avatar billede tubber Juniormester
26. august 2004 - 14:17 #2
GetDataBack
Ontrack EasyRecovery
Phoneix Datarecovery

Det er nogle af dem der er at kigge på :)
Avatar billede tubber Juniormester
26. august 2004 - 14:18 #3
Avatar billede tubber Juniormester
26. august 2004 - 14:19 #4
ellers er der http://www.ibas.dk
men de er temmelig dyrer
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 14:38 #5
På denne lækre hjemmeside finder du to programmer som kan gendanne og de er gratis at prøve.
http://www.dannyboyd.frac.dk/Gendan%20slettet%20data.htm
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2004 - 15:15 #6
Foreløbig tak for de insendte forslag.

Jeg kigger nærmere på alle de foreslåede programmer og tester dem (på en testPC) sammen med denne her jeg også faldt over: http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm

ibas.dk er nok desværre en tand for dyr til mig (kr. 1000 for at teste om de kan genskabe noget og ca. kr. 7000 for at hete mine data hvis de kan)selvom jeg gerne betaler for at få mine data igen. Så softwaren behøver ikke være gratis, bare den er god.

Jeg har en ide om at jeg vil forsøge at tilgå maskinen fra en anden PC med recoveryprogrammet eller alternativt fra en boot disk/CD hvis det kan lade sig gøre. Foreløbig rører jeg ikke den berørte PC for at undgå at overskrive nogle sektorer.

Yderligere forslag og kommentarer er stadig meget velkomne.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. august 2004 - 15:44 #7
et link du ka kigge på www.ultimatebootcd.com
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2004 - 17:34 #8
Resultatet blev som følger:

Jeg testede de forskelligt foreslåede programmer og fandt umiddelbart programmet getdataback (http://www.runtime.org/gdb.htm) bedst egnet. Bl.a. fordi firmaet har lavet et plugin til BartPE bootcd (http://www.nu2.nu/pebuilder/)så man ikke behøver installere noget som helse på den PC hvorfra der skal genetableres. Så jeg købte en licens (de 92€ er godt givet ud) og gik i gang. Det er indtil videre lykkedes mig at genskabe ca. 50% af de mistede fotos og arbejdet fortsætter, så forhåbentlig får jeg fisket lidt flere data ud med tiden, men lidt er bedre end slet ingen ting.

Så historien er vist endt så godt som den nu kan i en sådan situation, et godt rap over fingrene og en god lærestreg om at tage den backup medens tid er og ikke udskyde det til senere.

Så da det var tubber der ledte mig på sporet af getdataback tilfalder points dig.
tubber, smid et svar og få dine velfortjænte points.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2004 - 14:48 #9
tubber, er du blevet væk? ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 15:39 #10
tubber kom frem og smid et svar så vi kan få lukket den her. :)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 11:24 #11
tubber - kuk kuk !!!
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 09:11 #12
Lukker og slukker. Tubber hvis du vil have dine points så må du lige smide en kommentar, så opretter jeg et pointsp. til dig. Ellers glædelig jul til alle.