Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 19:43 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Driver til lydkort (Gammel computer)

Jeg har en (beklager at måtte sige det) Compaq presario liggende...
jeg ved den er på 8 gb hdd, PII 400 MHZ og så tror jeg nok dens nummer ligger i 40'erne 46 eller sådan noget.. men så ved jeg ikke mere... hvilket genere mig lidt... Jeg har prøvet med sisoft sandra uden held...
Jeg kan som sagt ikke finde nogen drivere til lydkortet, hvilket ikke er så heldig da den søster der skal bruge den kræver lyd... :(
har ovenikøbet prøvet at smide et c-media 8738 i som jeg havde til at ligge... men den godtager ikke driveren....

Kan i hjælpe mig... jeg har virkelig prøvet alt... (hvad jeg kan i hvert fald...)
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. august 2004 - 19:49 #1
et par bud ;)
hvis du ka komme på nettet med den er der denne mulighed http://www.drivershq.com/ der ka du få scannet pc'en for manglende eller opdaterede drivere
"Everrest Home" (freeware) er et program der viser hvilken hardware du har i pc'en med links til driver download, http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 19:52 #2
Det eneste jeg har kunnet finde frem til ud fra de oplysninger er dette.
Der står godt nok, at filen er til Win 95/98, men giv det endelig et forsøg alligevel - kan jo være vi er heldige.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?product=92814&os=20&lang=en&lc=en&cc=us&dlc=en&softwareitem=33955
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 20:12 #3
zenorph --> hehe.. har du tjekket hvor det ligger henne af dette her spørgsmål??
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 20:14 #4
:D Så meget desto bedre...
Må nok indrømme at jeg sov lidt i timen, men men....

Virker det??????????????? :D
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 20:15 #5
er lige ved at sætte den på net lige nu... jeg skriver her om meget kort tid om noget af alt det her fungere... ;)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 20:30 #6
Enheds Beskrivelse    Type
ESS Technology ES1968 Maestro-2 Sound Card    PCI

tjah... det er hvad den der everest home viser... alt det andet virkede ikke... ;) men jeg vil da lige prøve at hente driveren til den.. og så se hvad den siger.... men har bare en lille teori om at det ikke fungere da jeg tror det er spor af driveren fra den zenorph fandt til mig..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 20:32 #7
Driversguide.com fandt ikke nogen drivere overhovedet... crappy... har ikke noget lydkort til at ligge overhovedet...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 20:35 #8
http://www.esstech.com/techsupp/drivers.shtm
fandt lidt her.. så må vi bare se om den godtager driveren.... hvilket jeg ikke tror den gør... det noget pis med sådan en win 9x.... hader dem...
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 20:35 #9
Her --> ftp://ftp.esstech.com/pub/audio/pci...n95/4110293.zip

Hjertelig go' fornøjelse :D
Avatar billede nopsen Ekspert
26. august 2004 - 20:37 #10
http://www.esstech.com/techsupp/drivers.shtm

scroll ned til PCI AUDIO og hent den driver der passer til dit OS.
Avatar billede nopsen Ekspert
26. august 2004 - 20:41 #11
hov, 2½ minut for sent :)
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 21:03 #12
Virker driveren fra ftp'en istedet for... Det var den jeg kunne finde, som passede bedst efter beskrivelse du postede herinde.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 21:03 #13
HAR I NOGEN IDÉ OM HVOR LANGT TID JEG HAR BRUGT PÅ DET LORT HER????
også virker det bare efter jeg smed de drivere ind.. fuck det nice.. nu har jeg forældrene af min ryg igen indtil den crasher næste gang.. jeg takker mange gange.. begge 2 smider svar.. så deler i los point.. damn det der freeware program er da LANGT bedre end det lort til sisoft sandra...
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 21:05 #14
Her kommer lige et svar så :-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. august 2004 - 21:09 #15
jeg takker i hvert fald jer begge mange gange.. det var sgu guld... (jeg har ikke kunne finde den i ca. 3 mdr.... så det gik mig efterhånden lidt på...)
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 21:10 #16
Velbekommen - og tak for points !
Avatar billede nopsen Ekspert
27. august 2004 - 08:05 #17
takker :)