Avatar billede wormheart Nybegynder
27. august 2004 - 12:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugere kan ikke få adgang til deres egne disketter

Hejsa!

Eleverne på min skole har et sært problem. De har ofte disketter med hjemme, så de kan lave lektier og ligende.

Mange gange er de så efterfølgende ikke i stand til at få adgang til deres egne disketter på skolens computere. Den anerkender simpelthen ikke at disketten er formateret, eller også står disketten som tom.

Det sker for regelmæssigt til at det er eleverne, der er dumme! ;o)
Vi må have en eller anden funktion, der udelukker disse disketter, men jeg kan ikke komme på, hvad problemet er...

Nogle idéer?

MVH
WormHeart
Avatar billede benneharli Juniormester
27. august 2004 - 18:05 #1
Der skal ikke meget til at en diskette bliver for hærget til at læse.

Er det et generelt problem, altså er det altid disketter fra de samme computere der ikke virker, eller er det op og ned.

Hvis det er det, så må de bare investere i en USB nøgle. Den sker der i hvert fald ikke noget med.
Avatar billede wormheart Nybegynder
31. august 2004 - 11:21 #2
Nej, det er for vedholdende til at det kan være de enkelte disketter, der er blevet ødelagt. De virker jo fint, når eleverne tager dem med hjem igen!

WormHeart
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 17:07 #3
Luk lige den her hva' ;-) Bare så der ikke er point ude der ikke bliver brugt...
Avatar billede wormheart Nybegynder
09. januar 2005 - 23:39 #4
Hmm.. bare for at lukke tråden - sorry, den forsvandt i rodet!

WormHeart
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2005 - 00:34 #5
En problemstilling jeg har sat med det er fx. at de bruger XP der hjemme og skolen stadig har Win98, eller omvendt ! Så kan der være problemer !
Avatar billede wormheart Nybegynder
15. januar 2005 - 16:08 #6
Ja, vi mistænker fil-formateringen lige nu! Den gamle FAT32 vs den nye!