Avatar billede predict Nybegynder
30. august 2004 - 12:53 Der er 7 kommentarer

Hvilket program til backup

Hej der,
rigtige mænd laver vel alligevel backup, men hvilket program bruger de?
Er Ghost bedre end MS backup i windows? Supplerer de to programmer hinande eller er det ene godt nok.
Er der andre (bedre) alternativer?

/predict
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. august 2004 - 12:57 #1
Hvis du ved præcis hvor de ting du vil have gemt ligger, så er den simpleste løsning så absolut et batch-program med en copy-kommando. Evt. suppleret med et pakke-program.

Men det kommer lidt an på hvor store data-mængder det drejer sig om, og hvilke medier du vil have backup'en overført til.
Avatar billede foko Nybegynder
30. august 2004 - 13:06 #2
Det kommer lidt an på hvilken Windows du bruger ? hvis du bruger WinXP er det  ganske udemærke at bruge dens backup. Ellers ved jeg at i den nyeste Nero ligger der en funktion der kan tage automatisk backup af div. mapper og filer og dermed brænde dem direkte.

Med Hensyn til Ghost er det ude mærket, men jeg anbefaler kun at bruge det når du har installeret din pc på ny. med software og drivers, og der med tage et image af den. ellers ikke.
Avatar billede predict Nybegynder
30. august 2004 - 13:09 #3
oki,

jeg kører win2K pro,
Avatar billede predict Nybegynder
30. august 2004 - 13:10 #4
upz, lidt hurtig der ;0)

Der er en backup funktion i 2K, men er den bedre/ringere end andre?
Som jeg forstår det, vil en kombi af Ghost og et andet 'rigtigt' BU program være at foretrække ?

/predict
Avatar billede foko Nybegynder
30. august 2004 - 13:44 #5
ja du kan sagtens bruge det i win2k. men husk nu bare at ligge backup filen på en anden disk :-) hehe
Men bare husk det er et program der følger med og du har ikke betalt for det i win så det har da sine begrænsninger men hvis det er bare til dine ferie billeder og den slags ja så er det ganske fint.

og ja Ghost kun til ren pc.
Avatar billede predict Nybegynder
30. august 2004 - 14:40 #6
jamen det er ikke til feriebilleder, men til seriøst arbejde som grafik, webløsninger og generel kundeinfo.
Ikke betalt for det i win ? Jeg har da betalt min windows????
Hvad er begrænsnigerne? Hvad er et bedre alternativ ??

/predict
Avatar billede annettef Nybegynder
30. august 2004 - 15:21 #7
Der findes også programmet LetBackup, som skulle være utroligt let at bruge.

http://www.letbackup.dk