Avatar billede lasselakken Nybegynder
02. september 2004 - 11:21 Der er 14 kommentarer

Hijack this. Log

Hej
Jeg har noget rod med min browser. Jeg har en tvungen startside og pop-ups med jævne mellemrum. Har kørt ad-aware mange gange uden held.

Her er min Hijack this log - håber nogen vil tjekke den og hjælpe mig på vej.

/Lasse

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:49:05, on 01-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\winxm32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Winad Client\Winad.exe
C:\WINDOWS\System32\ohufcc.exe
C:\Program Files\Winad Client\WinClt.exe
C:\Program Files\Web_Rebates\WebRebates0.exe
C:\WINDOWS\system32\mfcpc.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Application Data\urpo.exe
C:\WINDOWS\System32\ljy.exe
C:\Program Files\Web_Rebates\WebRebates1.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\Hijack This\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {3C21EAED-F454-E176-15F0-6596002902B8} - C:\WINDOWS\system32\winjx32.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Winad Client] C:\Program Files\Winad Client\Winad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcqfxrnlqxyf] C:\WINDOWS\System32\ohufcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Program Files\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mfcpc.exe] C:\WINDOWS\system32\mfcpc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ncao] C:\Documents and Settings\Lakken\Application Data\urpo.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Dkrozi] C:\WINDOWS\System32\ljy.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {B47ECC02-22C7-41AE-B8F0-CDEBD7F21C5A} - C:\WINDOWS\System32\IEDriver\td.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TurboDownload - {B47ECC02-22C7-41AE-B8F0-CDEBD7F21C5A} - C:\WINDOWS\System32\IEDriver\td.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: *.05p.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=9eafaeb2a8e2a9518112bc6e0cedee1552dd4ecb1dd748bcf1cf4d42ced1394245b14c137e17952f3a6abadc3d36297b2b37:b70ac5aa8ec48e2e58a29296baabe1d6
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094034506750
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2004 - 11:46 #1
Jeg kigger på den nu
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2004 - 12:12 #2
Hvis ikke du har dem så:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

Hent værktøjet About:Buster lavet af Rubber Ducky.
http://tools.zerosrealm.com/AboutBuster.zip
Opret en mappe på dit skrivebord, og pak About:Buster ud i denne mappe.

Hent dette regcleaner Supreme program, som er gratis i en 30 dages periode. http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

Hent og installer denne engangsskanner fra Kaspersky: http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Når du gjort dette, skal du lade programmerne du lige har hentet ligge lidt, for du skal bruge dem lidt senere.

Du bruge også et program til at få renset ud i Temp mm.

Hent: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#emptytemp
Og læs manualen til opsætning af programmet her:
http://www.spywarefri.dk/emptytempfolders.manual.htm

Hvis du vælger at bruge programmet, skal du installere og sætte det op med det samme. Jeg vil tilråde at du benytter dette prg. Da det kan lave en total oprydning på din maskine.

Først opretter du en mappe kun til hijackthis og lægger programmet derover. Så har vi nemlig styr på backup filerne.
Kommer du til at slette noget forkert, kan vi altid komme tilbage og lave en restore. Derfor skal Hijack have sin egen mappe.

Genstart fejlsikret tilstand. Du trykker f8 nogle gange når Windows starter op.

Derefter skal du åbne Hijackthis.
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med Hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll/sp.html#29126
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {3C21EAED-F454-E176-15F0-6596002902B8} - C:\WINDOWS\system32\winjx32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Winad Client] C:\Program Files\Winad Client\Winad.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcqfxrnlqxyf] C:\WINDOWS\System32\ohufcc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Program Files\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mfcpc.exe] C:\WINDOWS\system32\mfcpc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Dkrozi] C:\WINDOWS\System32\ljy.exe
O9 - Extra button: (no name) - {B47ECC02-22C7-41AE-B8F0-CDEBD7F21C5A} - C:\WINDOWS\System32\IEDriver\td.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TurboDownload - {B47ECC02-22C7-41AE-B8F0-CDEBD7F21C5A} - C:\WINDOWS\System32\IEDriver\td.exe (file missing)

O15 - Trusted Zone: *.05p.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com

O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates.com/get_file.php?bt=ie&p=9eafaeb2a8e2a9518112bc6e0cedee1552dd4ecb1dd748bcf1cf4d42ced1394245b14c137e17952f3a6abadc3d36297b2b37:b70ac5aa8ec48e2e58a29296baabe1d6

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Søg og slet:

C:\WINDOWS\System32\ljy.exe>>>>slet filen ljy.exe
C:\WINDOWS\system32\mfcpc.exe>>>>slet filen mfcpc.exe
C:\WINDOWS\System32\ohufcc.exe >>>>slet filen ohufcc.exe
C:\Program Files\Winad>>>>slet mappen Winad
C:\WINDOWS\system32\winjx32.dll >>>>slet filen winjx32.dll
C:\Program Files\Web_Rebates>>>>slet mappen Web_Rebates
C:\WINDOWS\system32\ytxmm.dll >>>>slet filen ytxmm.dll
C:\Documents and Settings\Lakken\Application Data\urpo.exe>>>>slet filen urpo.exe

Nu lukker du ALLE vinduer. Find den mappe hvori du lagde About:Buster. Kør programmet - tryk ok til meddelelsen, tryk på start.

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og CWShredder og fjerner, hvad de finder.

Angående CWShredder:
Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget CWShredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Genstart.
Så skal du lige en tur i registreringsdatabasen:
Start->Kør, skriv- regedit klik OK.

Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der en nøgle/tekst der hedder-About:blank, hvis ja, så slet den
Klik på - Denne Computer, i regedit vinduet, klik- rediger-søg, skriv: About:blank tryk- Enter. Slet den, tryk F3 -slet - F3 -slet indtil søgningen er færdig.
Samme fremgangsmåde med-HomeOldSP
Genstart

Det er ikke sikkert, der ligger nogen, men vi skal lige være sikre :O)

Så skal du fjerne Temp filer m.m. Du kan bruge EmptyTempFolders. Ved hjælp af manualen, skal du nu slette alt i: Temp, Temporary Internet Files, Cookies, History og tøm derefter din papirkurv.
Genstart og giv mig en ny log fra Hijack til kontrol.

Kør så Regsupreme som du har hentet tidligere og fix/fjern det den finder

Bagefter kører du så engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Genstart og ny log til kontrol.
Avatar billede lasselakken Nybegynder
02. september 2004 - 16:25 #3
Fedt! Tak skal du have andersph! Det er en ordentlig omgang - kommer nok først igennem det i morgen, men jeg lader høre fra mig så snart jeg er igennem.
Avatar billede lasselakken Nybegynder
03. september 2004 - 17:39 #4
Hey!
Så kom jeg et godt stykke. Jeg har fulgt planen til og med EmptyTempFolders og her kommer så hijackThislog'en efter det. Jeg kunne dog ikke få CWShredder til at fungere. Den fil jeg hentede på det link du gav mig virkede ikke. Men jeg har kørt ad-aware. Her kommer loggen - jeg går straks videre med Regsupreme...

/Lasse

--------------------------
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 17:35:40, on 03-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\Hijack This\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Ncao] C:\Documents and Settings\Lakken\Application Data\urpo.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094034506750
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede lasselakken Nybegynder
03. september 2004 - 18:50 #5
Og så fik jeg kørt Regsupreme og Kaspersky.
Her er den sidste HijackThislog. Hvad siger du til det?

----------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:48:40, on 03-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Lakken\Desktop\Hijack This\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DIAGENT] C:\Program Files\Creative\SBLive\Creative Diagnostics 2.0\DIAGENT.EXE startup
O4 - HKLM\..\Run: [AHQInit] C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\AHQInit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094034506750
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. september 2004 - 07:16 #6
Jeg siger at der har du gjort godt :O)

Din log er ren nu.
Du skal lige gøre een ting mere.
Deaktiver din systemgendannelse:
Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Aktiver den igen. Så skulle alt være i orden.

http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254

Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.
Avatar billede lasselakken Nybegynder
06. september 2004 - 13:08 #7
Hej igen.
Ja, det er faktisk ikke gået helt uden problemer kan jeg se. Den fejlmeddelelse jeg fik på CWShredder går igen på andre programmer, jeg har forsøgt at installere. Når jeg åbner programmet (i dette tilfælde CWShredder) kommer et vindue med overskriften "16 bit MS-DOS Subsystem. I vinduet står der først stien til programmet, jeg har åbnet og dernæst "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications."
Det bekymrer mig godt nok lidt! Håber du kan hjælpe mig dette også.

P.S. Jeg har ikke nået at deaktivere systemgendannelse endnu - men det er vel ikke derfor at jeg har problemer?

/Lasse
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. september 2004 - 13:12 #8
Jeg har ikke hørt om det før, men du kan prøve følgende:
Prøv at smide din Windows cd i maskinen.
Gå i start -> kør og skriv sfc /scannow
Bemærk mellemrummet.
Så får du lavet en Systems File Check, hvor beskadigede filer bliver rettet.

Jeg tror ikke det har noget med systemgendannelsen at gøre.
Avatar billede lasselakken Nybegynder
07. september 2004 - 11:00 #9
Ok, jeg tror der er styr på det nu. Det eneste der er i vejen nu er at jeg ikke kan logge på hotmail... er det en eller anden cookie-indstilling der er i vejen eller?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. september 2004 - 11:05 #10
Avatar billede lasselakken Nybegynder
07. september 2004 - 12:33 #11
Ja, det hjalp - det er sgu da smart at man kan få hotmail-mails direkte ind i outlook...  Men jeg kan stadig ikke logge ind på hotmail fra IE. Det er jo ikke et problem for mig længere, men et problem når jeg har gæster, der gerne vil bruge hotmail. Har nogen ideer?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. september 2004 - 12:40 #12
Ikke mig i hvert fald. Jeg bruger ikke hot mail, så jeg skal ikke væve noget sammen :O)
Avatar billede lasselakken Nybegynder
07. september 2004 - 12:48 #13
ok - men 1000 tak for hjælpen!
/Lasse
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. september 2004 - 13:09 #14
Det var så lidt da :O)