Avatar billede hubs Nybegynder
07. september 2004 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Brainteaser V

Så er jeg på banen igen med endnu en lille teaser. Den her fortalte en professor fra Uni i Virginia mig engang. Den har et længere oplæg men er nu meget sjov... håber jeg c",)

Det er nok de fleste der ved, at bandmedlemmer i U2 ikke er specielt høje, men det er til gengæld nok de færreste, der ved at både Bone, Adam, Larry og The Edge er mega mørkerædde.

De skulle på et tidspunkt hjem og spille i deres hjemby Dublin, og selve koncerten skulle foregå ude på en lille ø, som man kun kunne ud til via en lille bro. De var på vej til koncerten, men var allerede temmelig sent på den, og mørket var så småt begyndt at falde på.

Da de endelig nåede frem til broen, var det blevet helt mørkt, og der var ikke noget lys ude på broen. Heldigvis havde Bono husket sin lille natlygte, som de så kunne bruge, men desværre viste det sig, at broen kun var stor nok til at bære 2 ad gangen, så da ingen af de 4 turde gå ud på broen uden lys, betød det, at de måtte gå flere gange.

Nu var de jo imidlertid ikke allesammen lige hurtige til at krydse broen, Bono ville kunne nå over på 1 minut, mens Adam, Larry og the Edge ville skulle bruge henholdsvis 2, 5 og 10 minutter.

Hvad er det hurtigste, hele U2 ville kunne nå over broen på, når de har nedenstående begrænsninger?

De kan altså max gå 2 ad gangen over broen
Lygten skal hele tiden benyttes (og kan ikke kastes over)
Hastigheden er bestemt af den langsomste af de 2

God fornøjelse c",)
Jacob
Avatar billede overchord Nybegynder
07. september 2004 - 14:10 #1
19 minutter antaget at Bono gaar over og henter de andre en ad gangen

Eks:
Foerste Tur: 2 minutter + 1 minut tilbage over Broen for Bono med lygten
Anden Tur = 5 minutter + 1 minut tilbage over Broen for Bono med lygten
Tredje tur = 10 minutter over - og Bono skal ikke tilbage med lygten igen :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 14:11 #2
Og jeg er helt enig i ovenstående *s*
Avatar billede hubs Nybegynder
07. september 2004 - 14:12 #3
Det kan godt gøres hurtigere c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2004 - 14:17 #4
17 min.
Bono og Adam over = 2 min.
Bono tilbage = 1 min.
Larry og The Edge over = 10 min.
Adam tilbage = 2 min.
Bono og Adam over = 2 min.
Avatar billede overchord Nybegynder
07. september 2004 - 14:18 #5
Nu er det ikke et eller andet grumt med at baere hinanden over broen?
Avatar billede overchord Nybegynder
07. september 2004 - 14:19 #6
vejmand - ja det var lige en tand hurtigere :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2004 - 14:20 #7
c",)
Avatar billede hubs Nybegynder
07. september 2004 - 14:25 #8
Vejmand >> den var lige i øjet, jeg kan fortælle, at den her øvelse blev brugt under et Projektleder/konsulent kursus, og der var mange, der ikke kunne løse den på de 17 min, så skide flot gået c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2004 - 14:27 #9
Tak for point og de rosende ord  c",)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 14:29 #10
Nå ja :(  *G*
Avatar billede hubs Nybegynder
07. september 2004 - 14:48 #11
Jeg vender tilbage igen i morgen med en ny teaser, så "keep a lookout" c",)