Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 12:36 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

media player - formateringskoden 55 kræves.

når jeg vil afspille en mp3 fil med media player kommer følgende tekst ......

""Lydcodecen, som identificeres med formateringskoden 55, kræves, for at filen kan afspilles. Klik på Web Hjælp for at finde ud af, om denne codec kan hentes fra internettet.""

jeg har hentede div codecs, jeg har installeret media player igen igen og jeg har luret på vindows hjemmeside for at se de havde noget om problemmet men uden held .....

er der nogle der kan give mig et fornuftigt svar på hvad der er galt og hvad der skal gøres !?!?!?!
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 12:44 #1
Avatar billede -hyber- Nybegynder
08. september 2004 - 12:46 #2
Er det ligemeget hvad for noget mp3 du afspiller? Altså er det ALT den skriver det til?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 12:47 #3
Avatar billede foralias Praktikant
08. september 2004 - 12:51 #4
Lokaliser den fil der hedder l3codeca.acm
Omdøb den til eks. l3codeca.bak
Dernæst går du ind i mediaplayer og vælger hjælp > søg efter opdateringer.
Så henter Mediaplayeren codec'et igen, dette virkede for mig
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 12:56 #5
foralias> jeps :) det er lige præsis det der blir forslået på linket jeg lagde
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 13:00 #6
forealis -> det virkede men nu kommer den med der er script-fejl i internet explore

"" der opstod en fejl i scriptet på denne side
linje - 677
tegn - 2
fejl - objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode
kode - 0
url - res://wmploc.dll/default.htm

vil du fortsætte med at afspille scripts på denne side ??

derefter er der kun hvid side i media playeren hvor der skulle komme billede eller "dansende farver"
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 13:04 #7
enig gratis har lige luret men hvad med det nye probs såå ??
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 13:07 #8
prøv denne ting

Deaktiver scriptfejlfinding
I Internet Explorer vælger du Funktioner > Internet indstillinger, fanen Avanceret Sæt flueben i Deaktiver scriptfejlfinding , luk IE, åben den igen se om det har hjulpet
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 13:12 #9
slet "Midlertidige Internetfiler", Internet indstillinger | Generelt | Midlertidige Internetfiler
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 13:17 #10
gratis -> jeg har prøvet begge dele men uden held ....
det skal lige siges den fejl kommer kun når jeg åbner media player med infocentervisning .. åbner jeg med visuel visning er der ingen probs *??*
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 13:20 #11
hvilkem media player bruger du? version 9 eller...

gratis...du er gennemskuet:-)
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 13:23 #12
vers. 9.00.00.3075

hva mener du med han er gennemskuet c-holst
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 13:30 #13
her er der forslag http://www.mcse.ms/archive216-2004-8-954948.html
c-holst> la høre :)
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 13:37 #14
jeg tænkte bare på, om du sad og rodede med en tidlig udgave af WMP10, og det var det der gav dig problemer.
skulle du måske prøve en reinstallation af Ie efterfulgt af en geninstallation af mediaplayer
------------------------------
hugget fra Arlet

Virker det ikke, bliver du nødt til at geninstaller din IE.

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet. hent den her :
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/#Microsoft
2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.

3: find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre

4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.

5: Luk det hele ned

6: dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har liggende på skrivebordet

Så har du en frisk installation af internet explorer

NB Du kan evt lave en backup af din regedit.
Filer-Export vælg gem som

-----------------------------------------------
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 13:38 #15
WMP kan hentes samme sted.

hvilke codec har du i øvrigt inde?
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 13:41 #16
gratis beklager lille sidekommentar. sorry for spam
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 13:46 #17
isinstalled strengen er der ikke

har kun
standard
locale
version
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 14:42 #18
c-holst> no worrys :)
hardon> fik du kigget på linket her ? http://www.mcse.ms/archive216-2004-8-954948.html
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 15:34 #19
yep men uden held - jeg prøvede opskriften men der skete nu ikke noget ved det.

det er nu heller ikke så vigtigt med det infocenter visning bare den kan spille og lave visuelle effekter *S*
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 16:09 #20
ok :)
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 20:18 #21
prøvede du unden at lave den ændring i regi...
Avatar billede hardon Nybegynder
08. september 2004 - 21:26 #22
jeg forsøgte men jeg havde ikke det som du skrev "IsInstalled "
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2004 - 21:46 #23
så i bund og grund er virker wmp tilfredsstillende for dig nu:-)
Avatar billede hardon Nybegynder
09. september 2004 - 09:42 #24
yep den kan spille igen igen ...........

øøh hvem ha point ???
Avatar billede c-holst Novice
09. september 2004 - 14:29 #25
kun, og absolut kun, hvis jeg har hjulpet til. Ellers nupper du dem selv ved at lægge et svar ind, som du accepterer
Avatar billede gratis Nybegynder
09. september 2004 - 15:17 #26
jeg samler ikke på point,så del dem ud som du har lyst til :)
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:46 #27
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede hardon Nybegynder
17. april 2005 - 23:09 #28
sorry for den lange tid inden svar men komer her ikke så tit *S*