Avatar billede artemis Nybegynder
13. september 2004 - 14:27 Der er 11 kommentarer

Ekstern brænder !

Hej !

Jeg har købt en ekstern usb brænder, Modelnavn: JR52CDRW
Problemet er at nero ikke kan finde den som brænder.
Det vil sige den kan godt finde den bare som normal cd-drev, men den kan ikke se at det er en brænder.
Har prøvet med tilføj fjern programmer, der stod bare at den fungerede som den skulle.
jeg bruger Nero 5.5
nogen der kan hjælpe mig?

Byyyee ! Artemis ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 14:31 #1
Hvis ikke dit nero fulgte med brænderen, så prøv at opdatere dit nero til nyeste version på nettet.
Det er typisk for nero at hvis den bruges til nyere drev, kender den ikke disse drev og skal så opdateres for at kunne se dem.
Avatar billede artemis Nybegynder
13. september 2004 - 14:35 #2
hvordan opdatere jeg mit nero ? kan jeg gøre det direkte fra programmet eller skal jeg ind op hjemmesiden .. søger helst en gratis løsning, så det koster vel ikke noget? eller hvad?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 14:42 #3
Det skulle være denne:
http://www.ahead.de/en/download_previous.php?vpak=1

Den vil opgradere dit nero til version 5.51056 og det er ganske gratis. Om dit drev er understøttet i denne version kan jeg ikke se nogen steder, men det ser du så snart du har opdateret.
Avatar billede artemis Nybegynder
13. september 2004 - 17:37 #4
Har lige installeret den. Nu kan den finde den men den understøtter kun Plextor brænder og min er Philips.. har kigget på deres side men kunne ikke umiddelbart finde noget. Der stod også at den max kunne brænde med 32x og ved den kan brænde 52x.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 18:35 #5
Så er din Nero en OEM udgave som er solgt sammen med en Plextor brænder. Den er desværre låst til Plextor og den kan ikke låses op.
Du er nok nødt til at købe Nero eller få fat i et andet program til at brænde med.
Fulgte der ikke nogen programmer med din eksterne brænder ?
Avatar billede artemis Nybegynder
14. september 2004 - 18:46 #6
der fulgte ikke noget software med brænderen.
Men har lånt en version af en ven, som virker den hedder:
Nero 5.5.10.54
Den kan stadig max brænde med 32x kan man ikke ændre det eller gøre noget så den kan brænde med 52x?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 19:11 #7
Hvad med de cdrom'er du bruger ?
Er de 52x eller højere ?

Samtidig skal det også med at Nero måler hastigheden på harddiske og cdrom drev og sætter hastigheden derefter.

Er det USB2 du bruger ?
Avatar billede artemis Nybegynder
14. september 2004 - 21:24 #8
Ja jeg bruger usb2 mine cd'er er 52x..
Kan man så ikke gøre noget ved hastigheden?
Avatar billede kodak Mester
28. april 2005 - 14:02 #9
tonnybrandt<<<
#######Det skulle være denne:
http://www.ahead.de/en/download_previous.php?vpak=1 <<<<<< Er det numigt at finde den igen da jeg har samme problem og jeg har Plextor så kan du ikke finde den til mig?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. april 2005 - 00:33 #10
kodak > Blot download den. Jeg har lige checket linket og det virker skam endnu..
Avatar billede kodak Mester
03. maj 2005 - 09:53 #11
okay sidst jeg prøvede virkede det ikke eller også var det fordi det ikke ville virke til min vericion