Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 17:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af BIOS

Spørgsmålet er kort og simpelt: Hvordan opdaterer jeg min BIOS?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2004 - 17:15 #1
find producentens hjemmeside og opdater den vej rundt.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2004 - 17:16 #2
Hvis du har denne her installeret henvisen everest dig faktisk direkt til hjemmesiden!
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 17:21 #3
Tak, jeg tester lige programmet.
Avatar billede xozzi Nybegynder
14. september 2004 - 17:28 #4
Hvis du ikke har en direkte grund til at gøre det er det MEGET DUMT at opdatere din virus hvis du knap nok ved hvordan du gør!!!!!!!!
Avatar billede xozzi Nybegynder
14. september 2004 - 17:29 #5
ikke din virus... bios...
Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 17:41 #6
Har programmet andre evner ud over at analyse hardwaren?
Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 17:42 #7
Min PC er begyndt at gå ned efter at jeg har installeret trådløst netværk. Det har hjulpet at opdatere driveren til netværkskortet, men computeren går stadig ned. Producenten ZYXEL foreslog at jeg kunne opdatere min BIOS og deraf mit forsøg på at opdatere den.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2004 - 17:47 #8
bankboy> jeg kører også med zyxel trådløs netværk. Har dog ingen problemer haft i stil med den du nævner. Er du sikker på årsagen ligger lige netop dèr?
Kører du med 100% opdateret windows xp?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 17:52 #9
Hmm, den lyder søgt, hvor gammel er din PC?
Du kan også se under opstart hvilken version din BIOS har.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2004 - 19:33 #10
bankboy> programmet har ikke andre evner som sådant ud over at informere dig om indholdet på din pc`er.
Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 20:09 #11
Min pc er ½ år. 2,8 GHZ, 512 MB ram. Alle XP opdateringer er kørt. Der er ingen virus.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 20:10 #12
http://www.dannyboyd.frac.dk/- under Bios er der en guide til bios opdatering - det er nemmest at søge på bundkort navnet i google eller på producentens hjemmeside.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 20:49 #13
½ år gammel PC, med en 2,8 Ghz processor, det nægter jeg at tro på at den BIOS ikke understøtter Zyxel, eller hvad i alverden deres support har ment med det.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
14. september 2004 - 21:00 #14
dannyboyd> dit link virker ikke. Gælder det kun på min comp?
bankboy> må jeg spørge - hvilken zyxel model kører du med?
Avatar billede flintstone Novice
14. september 2004 - 22:40 #15
Hvad hedder dit bundkort? Hvilken type?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 22:48 #16
-> jeg er egentlig enig med Fromsej, hvis pcén er så ny så ingen grund til en bios opdatering. jeg er ikke sikker på hvad der skal gøres , men prøv at fjerne dit lannetkort til kabel og prøv en anden frekvens på det trådløse.
Avatar billede bankboy Nybegynder
14. september 2004 - 23:23 #17
Puha. Sikke alle de kommentarer. Mit bundkort er GigaByte 8IPE1000Pro3. Den trådløse forbindelse er ZYXEL G-200 og AccessPointet er ZYXEL G-1000. Før jeg opdaterede driveren til G-200 genstartede computeren efter et par minutter på nettet. Efter opdatering har den kun gjort to gange på to dage. Men hvis det er en dårlig idé at opdatere min bios er jeg da bestemt åben overfor andre forslag til stabilisering af netkortet.
Avatar billede bankboy Nybegynder
12. oktober 2004 - 11:21 #18
Så er den opdateret. Lukker