Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. september 2004 - 23:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASPMAIL og udsendelse i HTML

Hej

Jeg har en webshop, når kunden har købt noget så sender den en ordrebekræftigelse via. email, med kundens indtastede oplysninger mm.
Denne vil jeg gerne have i HTML, da jeg så kan pynte den lidt op.

Jeg ved at jeg skal skrive alt mit html om til denne

  strHTMLBody = "<html><head><title>The Information You Requested</title></head>" & _
                "<body bgcolor=""Black"" text=""Yellow"" link=""#0000FF"" vlink=""#800080"">" & _
                "<font face=""Arial""><b>Here's the information you requested in HTML format..." & _
                "</body></html>"

altså ved at tilføje " i starten og & _ i slutningen af hver linje

MEN

jeg har nogle forms der skal med i mailen, (kundens navn, bestilling mm.)
som lyder fx.
request.form("txtCustomerFirstName")

hvordan får jeg dem ind i mit html?

skal jeg gøre sådanne (ex.)
"<html> &_
"<body> &_
& request.form("txtCustomerFirstName") &
"</html> &_

eller hvad??
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. september 2004 - 23:07 #1
Sådan her:

"<html> &_
"<body> &_
request.form("txtCustomerFirstName") &_
"</html> &_
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. september 2004 - 23:09 #2
&_ betyder den forsætter på næste linje:

Eks:

  strHTMLBody = "<html><head><title>The Information You Requested</title></head>" & _
                "<body bgcolor=""Black"" text=""Yellow"" link=""#0000FF"" vlink=""#800080"">" & _
                "<font face=""Arial""><b>" & request.form("txtCustomerFirstName") & "</b>" & _
                "</body></html>"
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. september 2004 - 23:13 #3
smid lige et svar, så acceptere jeg når jeg lige har prøvet om det virker :-)

Hvor meget kan jeg smide på hver linje
" mellem her & _
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. september 2004 - 23:16 #4
I princippet så meget du har lyst til, men det kan blive svært at overskue :)

Husk at afslutte strings:
" mellem her & _

sådan her:
" mellem her " &_