Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 09:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PHP/mySQL while/if sætning melder fejl

Hej eksperter!
jeg får fejl i min while sætning, har ingen idé om hvorfor så derfor spørger jeg jer.

Jeg vil meget gerne se løsning på problemet i kode

jo hurtigere jo bedre (da jeg skal bruge det til et projekt)

håber i forstår mit spørgsmål ellers skriv og spørg.!

------------- min kode ---------------------------------------

<?php

mysql_connect("localhost","admin","123456");

mysql_select_db("db_vare");

$typen = $_POST["typen"];
$kategori = $_POST["kategori"];
$overskrift = $_POST["overskrift"];
$producent = $_POST["producent"];
$pris = $_POST["pris"];
$lagerstatus = $_POST["lagerstatus"];
$billede = $_POST["billede"];
$beskrivelse = $_POST["beskrivelse"];

$query = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel (va_id, va_type, va_kategori, va_overskrift, va_producent, va_pris, va_lagerstatus, va_billeder, va_beskrivelse)");
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
if ($i++ != 0) echo '';
echo '<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';
echo '<tr>';
echo '<td width="350" height="20" class="menu4" bgcolor="#EDEDED">';
echo '&nbsp;<b>'.$row['overskrift'].'</b>&nbsp;-';
echo '&nbsp;['.$row['producent'].' '.$row['lagerstatus'].' ]';
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '</table>';
echo '<table width="350" align="center">';
echo '<tr>';
echo '<td width="346" align="left" valign="top" class="menu2" bgcolor="#EDEDED">';
echo $row['beskrivelse'];
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '</table>';
echo '<br>';
}
?>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. september 2004 - 09:09 #1
Måske sådan her:

<?php

mysql_connect("localhost","admin","123456");
mysql_select_db("db_vare");

$typen = $_POST["typen"];
$kategori = $_POST["kategori"];
$overskrift = $_POST["overskrift"];
$producent = $_POST["producent"];
$pris = $_POST["pris"];
$lagerstatus = $_POST["lagerstatus"];
$billede = $_POST["billede"];
$beskrivelse = $_POST["beskrivelse"];

$query = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel");
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

    echo '<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';
    echo '<tr>';
    echo '<td width="350" height="20" class="menu4" bgcolor="#EDEDED">';
    echo '&nbsp;<b>'.$row['overskrift'].'</b>&nbsp;-';
    echo '&nbsp;['.$row['producent'].' '.$row['lagerstatus'].' ]';
    echo '</td>';
    echo '</tr>';
    echo '</table>';
    echo '<table width="350" align="center">';
    echo '<tr>';
    echo '<td width="346" align="left" valign="top" class="menu2" bgcolor="#EDEDED">';
    echo $row['beskrivelse'];
    echo '</td>';
    echo '</tr>';
    echo '</table>';
    echo '<br>';
}
?>

Hvad skal de postede variabler bruges til ?
Du bruger dem jo ikke på denne side
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. september 2004 - 09:09 #2
Tror problemet ligger i din sql sætning, prøv med denne istedet for:

$query = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel");
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. september 2004 - 09:19 #3
Det kan godt være at det er din while-sætning den angiver fejlen i, men eftersom den tager udgangspunkt i din sql sætning - kan det sagtens være her problemet er.
Avatar billede hvidlogspusher Nybegynder
16. september 2004 - 09:27 #4
$query = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel");
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. september 2004 - 09:29 #5
hvidlogspusher >> Hurtig hva' - det er samme svar som der er kommet 18 min før :-)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
16. september 2004 - 09:33 #6
Jeg bruger normalt mysql_fetch_array istedet for mysql_fetch_assoc, men ved ikke helt hvad forskellen er
Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 09:41 #7
hindu_skp jeg får framen vidst nu, men!.. jeg skal kunne udtrække de ting som står i min mySQL sætning, og det kan jeg ikke få til at virke ud over det melder fejl i min while løkke
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. september 2004 - 09:42 #8
$query = mysql_query("SELECT * FROM vare_tabel") or die(mysql_error());

så kan vi lige se om din query passer overens med databasen
Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 09:43 #9
hindu, den viser ingen mySQL error
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. september 2004 - 09:46 #10
Har du prøvet med mysql_error() funtionen ?
Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 09:49 #11
jeg har en anden form som indsætter ind i databasen, og det virker fint, jeg kan gå ind i phpmyadmin og se at alt bliver sat ind, så det kan ikke være min mysql database den er gal med.
Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 09:54 #12
min sql sætning på min anden side ser sådan her ud:

$indsaet = mysql_query("INSERT INTO vare_tabel (va_id, va_type, va_kategori, va_overskrift, va_producent, va_pris, va_lagerstatus, va_billeder, va_beskrivelse)".
  "VALUES ('', '$typen', '$kategori', '$overskrift', '$producent', '$pris', '$lagerstatus', '$billede', '$beskrivelse')");

den virker uden problemer, for jeg kan gå ind i phpmyadmin og tjekke at den sætter det korekt ind i databasen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. september 2004 - 09:57 #13
<?php

mysql_connect("localhost","admin","123456");
mysql_select_db("db_vare");

$query = mysql_query("SELECT va_overskrift, va_producent, va_lagerstatus, va_beskrivelse FROM vare_tabel");
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

    echo '<table width="350" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';
    echo '<tr>';
    echo '<td width="350" height="20" class="menu4" bgcolor="#EDEDED">';
    echo '&nbsp;<b>'.$row['va_overskrift'].'</b>&nbsp;-';
    echo '&nbsp;['.$row['va_producent'].' '.$row['va_lagerstatus'].' ]';
    echo '</td>';
    echo '</tr>';
    echo '</table>';
    echo '<table width="350" align="center">';
    echo '<tr>';
    echo '<td width="346" align="left" valign="top" class="menu2" bgcolor="#EDEDED">';
    echo $row['va_beskrivelse'];
    echo '</td>';
    echo '</tr>';
    echo '</table>';
    echo '<br>';
}
?>

Hvis der komemr en fejl, så paste den lige herind, så vi kan se den
Avatar billede downshooter Nybegynder
16. september 2004 - 10:00 #14
det virker perfekt nu, tak for hjælpen hindu, skriv et svar så får du dine point!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. september 2004 - 10:01 #15
Det var så lidt.

Problemet var, at du ikke udskrev de rigtige variabler.
Jeg har også sat den til kun at hente de felter du bruger i udskrivning, så du ikke henter udnødvendig data