Avatar billede wizdoom Nybegynder
21. september 2004 - 10:10 Der er 8 kommentarer

SWING-klienter og EJB

Jeg skal have SWING-klienter til at kommunikere med EJB-bønner vha. RMI.

Er der nogen, som har et kode-eksempel herpå? Synes der findes meget lidt dokumentation herom, idet de fleste eksempler omhandler JSP.

Såfremt det har nogen relevans, benyttes en Trifork-server.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 10:25 #1
Du kalder vel en EJB på præcis samme måde fra en Swing app som fra en JSP side
eller servlet.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 10:28 #2
Context ctx = new InitialContext();
Object temp = ctx.lookup("xxxx");
XxxxHome home = (XxxxHome) PortableRemoteObject.narrow(temp, XxxxHome.class);
Xxxx bean = home.create();
Avatar billede mccrack.dk Nybegynder
21. september 2004 - 10:47 #3
arne_v >

Swing-klienten kører på en anden VM end EJB'en - så kan man da ikke bruge alm. JNDI-lookup? Det har vi i øvrigt prøvet, men uden held.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 11:04 #4
Jo.

remote home kan slåes op fra en anden maskine (og remote interface kan bruges
fra en anden maskine).

EJB er en distribueret teknologi.

Din client skal naturligvis connecte til JNDI på serveren for at kunen gøre det.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 11:05 #5
Man definerer hvor JNDI lookup sker via 3 properties.

Her er de for JBoss app-server:

System.setProperty("java.naming.factory.initial", "org.jnp.interfaces.NamingContextFactory");
System.setProperty("java.naming.factory.url.pkgs", "org.jnp.interfaces");
System.setProperty("java.naming.provider.url", "xxx.domain.dk:1099");

De er uden tvivl anderledes  Trifok. Check dokumentationen for den.
Avatar billede mccrack.dk Nybegynder
21. september 2004 - 11:16 #6
arne_v >

Ja, det er nemlig det vi sidder og roder med nu. Vi kan bare ikke finde noget trifork-dokumentation herom...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 11:19 #7
http://www.trifork.com/3.1/doc/userdoc/ape.html

java.naming.factory.initial
This property configures the JNDI InitialContext factory. The standard value for this property is "com.trifork.eas.naming.DefaultInitialContextFactory"
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2004 - 11:24 #8
Men jeg ved ikke hvad de 2 andre skal være.

Det må Trifork da kunne fortælle jer.