Avatar billede klojs Nybegynder
21. september 2004 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Priser på guld

Jeg har en kæde i 14 karat guld som vejer 2 gram. Er der nogle af jer der evt. kan give mig et link til nogle priser på guld ?

Er det ikke noget med at man skal regne med x kroner pr. gram pr. karat eller lignende ?
Avatar billede belle Nybegynder
22. september 2004 - 00:42 #1
http://www.finders.com.au/Goldprice.htm
Der har du den aktuelle guldpris men jeg tror ikke du kan bruge den til at regne prisen på din kæde ud. Der vil det nok være nemmere at gå ned i en guldsmed og høre hvad den er værd i 'ren' pris. Guld som smykke vil jo altid koste mere end rent guld da det er bearbejdet
Avatar billede klojs Nybegynder
22. september 2004 - 00:46 #2
Ja det regnede jeg egentlig også med, tror det er diamanter jeg har tænkt på :-)

Takker
Avatar billede belle Nybegynder
22. september 2004 - 00:54 #3
med diamanter er det lidt det samme. der regner man bare i karart i stedet for i gram. 1 karart er = 0.2 gram
her vil en slebet diamant osse koste mere end en rådiamant da der jo skal betales arbejdsløn til ham der sliber den.
Men prisen på rådiamenter er ikke sådan lige at bestemme da der er flere faktorer end vægten der spiller ind - bla farve og renhed
Avatar billede klojs Nybegynder
22. september 2004 - 00:57 #4
Ok det er en kæde med vedhæng jeg skal prøve at sælge, så jeg må prøve at se hvad ca samme vare kan sælges for.
Avatar billede belle Nybegynder
22. september 2004 - 01:02 #5
og så er det nok bedst at gå til en guldsmed og få den vuderet.

Bte - Tak for point