Avatar billede handmade Nybegynder
04. marts 2001 - 23:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Snabel- a @

Jeg har drønet rundt mellem forskellige Linuxdistributioner og er landet på Storm 2000. Den kan alt hvad jeg har brug for lige nu, mennn jeg kan ikke, på trods af forskellige forsøg med keyboard-layouts, få den til at præstere et @. Alt-Gr tasten virker simpelthen ikke på Storm

Forslag til en Linux-newbie???
Avatar billede seider Nybegynder
04. marts 2001 - 23:42 #1
har du prøvet med ctrl+alt og så trykke på 2 ?

ellers er muligheden der jo for at du har amerikansk tastatur, hvilket så vil aige at du skal trykke shift + 2

/* seider */
Avatar billede handmade Nybegynder
04. marts 2001 - 23:46 #2
Ctrl+alt+2 giver intet tegn overhovedet.
Shift+2 giver \"

Jeg har også prøvet alt+ numerisk tastaturkode: virker ikke....
Avatar billede scz Nybegynder
05. marts 2001 - 00:01 #3
hmm er det i X eller console du har dit problem?
Avatar billede handmade Nybegynder
05. marts 2001 - 00:06 #4
Dat det er så nyt for mig, (Linux) arbejder jeg i X. Jeg har været i console-mode for at ændre tastatur-layout. Virkede ikke. Har derefter reinstalleret og valgt et andet layout - no go :(

Alle danske karakterer er i øvrigt på plads.
Avatar billede handmade Nybegynder
05. marts 2001 - 00:11 #5
Sagt på en anden måde:
Alle tegn der sidder nederst på de øverste taster før F-tasterne, virker ikke. Altså @£${[]}-tasterne..
Avatar billede scz Nybegynder
05. marts 2001 - 00:21 #6
Prøv at hop ud i en console og se om du kan lave de tegn, jeg havde på et tidspunkt samme problem, men det var kun i X at jeg ikke kunne lave de tegn.

( jeg fik aldrig løst mit problem )
Avatar billede handmade Nybegynder
05. marts 2001 - 11:03 #7
Løsningen på problemet, der er en generel fejl i X11, findes her:

http://www.sslug.dk/DanishHowto/Danish-HOWTO-2.html#ss2.2

(Man skal editere X11/XF86Config ved at fjerne # udfor RightAlt  ModeShift)
Avatar billede kasperchr Novice
10. oktober 2019 - 16:56 #8
En god guide her om Snabel a:
https://www.dagens.dk/snabel-a