Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:00 Der er 16 kommentarer

PDA fra Mio m. GPS

Telekæden kører i øjeblikket et hammer billigt tilbud på en PDA fra Mio med indbygget GPS.

Er der nogen af jer der har noget kendskab til produktet: Godt køb, dårligt køb, pris i forhold til kvalitet osv. osv. ?

Da dette jo nok ender mere som en debat, end som et egentlig svar, vil jeg nok tillade mig at dele pointene...:-)
Avatar billede human Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:05 #1
hva koster den?
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:08 #2
3.159,00, hvis man køber den på nettet, www.telekaeden.dk
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:08 #3
Går ud fra at det er Mio168

Vil sige at den virker helt fint.
Det kommer selvfølgelig an på hvilke krav man har, da den ikke har indbygget Wi-fi og BT.
MioMap funker også okay her, men personligt har jeg så valgt at erstatte dette med et mere brugt produkt, da jeg bruger POI (point of interrest) en del.

Kvaliteten har jeg ikke noget at sætte på - skal dog lige i forb. med både dette og andet sige at der heller ikke har været de store problemer her.
Servicen er nok noget bedre hos HP end Mitac.

Vedr. udstyr er der også kommet et fint udvalg til Danmark nu, modsat i juni/juli hvor jeg købte den + udstyr (se evt. på http://annika.dk/mio168.asp)

Men hvad skal du bruge den til?
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:09 #4
(Harald Nyborg har den også til billige penge)
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:19 #5
Jeg skal bruge den både som traditionel PDA: kalender, e-mail, notesblok osv. Og så som GPS.
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:20 #6
...og den skal kunne "snakke" med min laptop
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:24 #7
snakke hvordan?? (igen - trådløst eller bare via USB/IR)
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:31 #8
Ja, altså det havde jo været fedt om der var bluetooth i den.
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:40 #9
Ja, men det har den jo ikke :\ Så hvis det er et must er du nødt til at finde en anden...
Der er kun kablet eller ir-muligheden (har ikke leget med ir ud over igår at installere et winamp-remote-program for sjov).

Jeg valgte Mio'en ud fra at der er indbygget gps som er rart når man er gående..
Avatar billede human Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:03 #10
Du kan jo købe et SD kort med trådløs wlan i.. Det koster ikkeså galt mange penge mere.
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:06 #11
Human> Ja, men et WLAN-kort kræver vel at der er et trådløst netværk til rådighed eller...?
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:09 #12
og der er mulighed for en dyrere version m 256 eller 128mb i...
men ja, kræver så at der er trådløst for det.
Avatar billede godtsaa Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:41 #13
Nå, jeg hopper af for nu. ...ser om der kommer flere indlæg i løbet af week-enden.
Go' week-end !
Avatar billede human Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:17 #14
Ja self gør det det.. Man kan købe en lille USB ting, som deler netværket trådløst. Fx kan man smide den i din computer.

Det er en udemærket løsning, hvis man ikke har trådløst net.
Avatar billede ftoft Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:06 #15
Kan man installere TomTom på en Mio og bruge den indbyggede GPS. Kan huske at nogle af de første integrerede GPS (Navmann) ikke kunne bruge andet software.

Jeg er meget varm på denne Mio 168 til kr 3000.-
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:29 #16
Det er intet problem. Du kan bruge TT og Navigon (og sikkert også mange andre, men det er de mest brugte i DK pt).