Avatar billede pixelpaw Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Interne links i dynamisk tekst.

Jeg har loaded noget text ind i et dynamisk tekst felt. I den tekst vil jeg gerne lave nogle links der fx. starter et MC eller starter noget musik. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 23:07 #1
goe gamle asfunction ??
- jeg ved ikke om der er kommet en afløser i den seneste version af Flash.

// Fx.
function doWhatever(x) {
  _root[x].play();
}

txt="<a href=\"asfunction:doWhatever,mc\">Tryk her for at starte movieClippet 'mc'</a>"
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:23 #2
Tjae den kunne måske bruges, kigger på det.
Har du ellers en bedre måde at formatere XML input på når der skal være interne links?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 10:16 #3
- uanset inputtype, kommer du nok ikke uden om asfunction
- og der er næppe et alternativ, da metoden ikke længere er udokumenteret.

Du kan selvfølgelig lave din egen replacefunktion i Flashen ala:

// Jeg har valg tuborg'en som indikator for interne links
// {tekstlink, function, argument}

// Input
txt="Tryk {her,f1,test} for at trace argumentet 'test' med function1 eller {her,f2,test2} for at trace test2 med function2 ... {sådan johan!,f1,Jaeee}"

// Funktioner
function f1(x) {
trace("function 1 si'r: "+x);
}

function f2(x) {
trace("function 2 si'r: "+x);
}

// Kode der nok kunne være pænere ;)

newtxt=""
t=""

temp = txt.split("}")
for(i=0;i<temp.length-1;i++){
strBegin = temp[i].indexOf("{")
arg = temp[i].slice(strBegin+1,temp[i].length).split(",")
t = temp[i].split(arg).join("")
t = t.split("{").join("<a href=\'asfunction:"+arg[1]+",")
t = t+arg[2]+"\'><u>"+arg[0]+"</u></a>"
newtxt = newtxt + t
}
txt = newtxt+temp[temp.length-1]
Avatar billede barklund Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:21 #4
(nogen gange ville man blive glad for en lille regexp-implementering, der var effektiv i flash!)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 13:35 #5
Bestemt :)
- har du en i ærmet..?
Avatar billede barklund Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:39 #6
Har set nogen, men de er alle gready og alle meget tunge. Det skal ligge i playeren hvis det skal noget. Og det kommer ikke foreløbig.

(og undskyld for svaret, min fejl - eller faktisk firefox')
Avatar billede barklund Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:17 #7
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:39 #8
hvad bokker, jeg havde da lige lavet en kommentar... den er forsvundet! skod

Men, diktator smider du lige et svar?

Jeg har dog valgt at benytte mig af en anden metode hvor jeg duplikerer et MC og opbygger strukturen på den måde. Problemet med asfunction er, at parameteren ikke kan være et en XML node.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2004 - 20:41 #9
ok - det var da et forsøg værd :)