Avatar billede tak Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:32 Der er 7 kommentarer

Wireless og IAS

Hej

Jeg skal have sat et trådløst netværk op til logon validering ønsker jeg at bruge Radius i form af Windows 2003 IAS.

Jeg har tilføjet en Remote Access Policy af "typen" Wireless ved hjælp af guiden.

Jeg har tilføjet en Radius client med IP adressen som access pointet har og begge har samme shared secret.

Når jeg forsøger at forbinde til det trådløse netværk via access pointet, oprettes der fint forbindelse til det og jeg kan se at det kører ved hjælp af WEP, og at nøglen selv tildeles, så det ser fint ud.

Men maskinen får ikke nogen ipadresse.

Ligeledes bliver jeg på ingen måde spurgt efter brugernavn og password.

Jeg er blevet fortalt at jeg vil kunne følge det hele i eventloggen på serveren (Jeg har aktiveret logning) men der sker intet.

Er der nogen der har en guide til hvordan IAS sættes op?

Skal Routing and Remote Access være konfigureret? Jeg har prøvet både med det aktiveret og uden.

Mvh. Torben
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:03 #1
hvilken router/accesspoint har du?
Avatar billede tak Nybegynder
06. oktober 2004 - 10:11 #2
Mine access points er D-Link DWL-2000AP+

Mvh. Torben
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:31 #3
Hvorfor bruger du ikke WPA kryptering, der har du 2 valg muligheder, en hvor du køre uden IAS og en Med!
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 10:37 #4
her er manualen så søg på radius så kan du se hvordan du skal sætte dit ap op til at køre med det. ftp://ftp.dlink.co.uk/wireless/dwl-2000ap+/dwl-2000ap+_man.pdf
Avatar billede tak Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:02 #5
For mig er det lige meget om den kører WPA eller WEP, det er fint med WPA.

Jeg kan godt se at den kan kører med radius, og jeg har også sat den op til det. Men der sker stadig intet. Jeg synes ikke rigtig der står noget i manualen om hvordan man sætter det op. For jeg har været den igennem tidligere for at se om der var noget jeg var sprunget over.
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2004 - 11:25 #6
hvis du har sat det op i AP så er det at indstallere IAS på serveren også angive password der! så burde det virke (uden routning and remote access) det gjorde det ihvertfald hos mig.
Avatar billede tak Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:40 #7
Jeg får simpelthen ingen besked i eventloggen på IAS serveren.

Har desværre en mistanke om at der er noget galt med access pointet, så jeg kontakter dlink supporten i morgen, så må vi se hvad de har at sige.