Avatar billede don-john Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:33 Der er 6 kommentarer

USB 2.0-kort virker ikke!

Hejsa,

Jeg har netop købt et USB 2.0 til min stationære PC. Det blev primært købt fordi jeg er tilsluttet internettet via en trådløs USB enhed af mærket "hama" (muligt produktnummer: 00049046), og for at opnå fuldt udnytte af min internetforbindelse ville jeg opgradere min nuværende (standart) USB til 2.0

Men af uforklarlige grunde virker dette nye kort ikke, og derfor vil jeg nu høre om nogle af jer har en mulig forklaring på dette.

Den driver der fulgte med kortet var beregnet til at fungere på Windows XP/2000, men jeg kører "kun" med 98. Dog har jeg downloadet en driver fra nettet, der skulle virke på 98 også. Og hvis jeg tjekker kortet under Enhedshåndtering får jeg også at vide at det burde virke, men det gør det altså bare ikke.

Nu er det sådan at det desværre ikke kun er mit internet der ikke virker gennem det nye USB-kort. Jeg har også et digital-kamera der normalt virker fint. Men det kan jeg altså heller ikke få adgang til når det er tilsluttet det nye kort. DOg kommer der lys i kamera'et når det tilsluttes, så jeg er faktisk ret forvirret!

Det skal til slut lige nævnes at min computer er ret gammel. Ydermere er USB-kortet købt brugt, så der er naturligvis en lille chance for at det ganske enkelt bare er defekt. Men jeg ville jo alligevel lige høre om det bare var mine egenskaber der var manglende på det punkt :)

Skriv gerne hvis I har brug for at vide nogle særlige detaljer...

På forhånd tak :)
Avatar billede don-john Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:34 #1
Fandt i øvrigt lige et link hvor I kan se hvad det er for en trådløs dimmer jeg er tilsluttet nettet gennem: http://www.hama.de/portal/articleId*108403/action*2563/searchMode*1/bySearch*00049046
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:03 #2
Det lyder som om at dit bundkort ikke er modtageligt for USB 2
Avatar billede don-john Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:04 #3
Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2004 - 20:38 #4
Du skal have mindst win98SE til det kort.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:41 #5
Som peet49 skriver er der problemer med win98 og win98se. Se denne supportside:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;240075
Avatar billede don-john Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:34 #6
Ok. Men nu forholder det sig jo sådan at den fil jeg skal downloade for at løse problemet ikke findes i en dansk version, og derfor kan jeg ikke bruge den. Nogle forslag til det?