Avatar billede mjanne Praktikant
08. oktober 2004 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Installation af netværkskort i ibook

Jeg har købt et netværkskort til min ibook, men har til min skræk opdaget, at der ikke følger nogen installationsvejledning med.

Fik at vide i butikken, at det skulle installeres under keyboardet, hvor jeg da også kan finde en illustration, der nok handler om det. Men jeg er usikker på, hvad man konkret skal gøre.

Kan det forklares? Er det for uklogt selv at forsøge? Kan man ødelægge noget????
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:19 #1
normalt sætter man jo et airportkort i, hvad hedder det netkort du har ?

ja, det er under tasterturet, man installere det..man kan sagten gøre det selv :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:30 #2
Vend kortet rigtigt.
Husk at montere antennen.
Brug din "Airport Setup Assistent"
-som du finder i "Programmer/Applications" > "Hjælpeprogrammer/Utilities"

Mere software behøver du ikke.

Hvis kortet er for lille eller for stort, er det ikke det rigtige Airport-kort.
-det lille hedder nemlig Airport Extreme og passer kun i de allernyeste (ca 1-1,5 år)
Avatar billede mjanne Praktikant
09. oktober 2004 - 09:41 #3
Jeg har omhyggeligt fulgt den vejledning, jeg fandt under Support på www.apple.com, og den fysiske del af installationen forekommer at være rigtig (Kort Airport Extreme, kort vendt rigtigt, antenne sat i, kort skubbet ind og klips sat på plads).

Men når jeg så starter maskinen er skærmen sort. Den lader sig først vise igen, når jeg har fjernet netkortet. Så et eller andet er galt?!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. oktober 2004 - 09:56 #4
Prøv lige at starte fra din medfølgende System-CD.
-med kortet monteret.

Hvor læng tid lader du skærmen være sort inden du "kold-genstarter" (Æble+ctrl & klik på START) ?

Kan du have "skubbet" til dine RAM eller sidder de et andet sted ?
-så går maskinen nemlig i sort.
Avatar billede mjanne Praktikant
09. oktober 2004 - 12:06 #5
Nu har jeg prøvet med system-DVD'en i og først forsøgt at starte på den ved at holde 'c' nede (som der står på skiven at man skal gøre) og at holde æble+ctrl + start nede. Begge metoder synes at skabe en vis aktivitet i drevet, men skærmen er stadig sort. Jeg venter vel 20-30 sek. eller så (ganske lang tid efter min mening).

Jeg ved ikke, om jeg kan have skubbet til noget. Der er intet andet under tastaturet end dette famøse netkort. Og maskinen virker jo igen, når jeg fjerner korter- man kan vel ikke skubbe RAM tilbage :-)

...... andre forslag modtages med tak

Et tillægsspørgsmål: er der ikke nogen del-kanp, altså sådan at man kan slette fremad?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:47 #6
tillæg > DEL (hold knappen i nederste venstre hjørne ned "fn" nu fungerer det numeriske tastatur, hvor DEl er 6-tallet.
-på f.eks "k" er det nu det lille "2" i nederste højre hjørne på tasten du benytter.

Det lyder som om dit AirPort-kort er sygt. Tag maskinen og din CD med ned til forhandleren.
-det lyder som en opgave for ham.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at du roder mere med det . . .
-tænk hvis noget går galt. Helt galt.
Avatar billede mjanne Praktikant
11. oktober 2004 - 19:50 #7
Det hjalp betydeligt, da jeg fik et nyt kort. Tak for assistancen.