Avatar billede taager-kongen Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:40 Der er 9 kommentarer

Hvad siger loven ?

Hejza allesammen.

Jeg skrev for et stykke tid siden til cliche om jeg gerne ville opsige mit hotel. Det skete på dagen med en mail.
Jeg for så advide at jeg skal gøre det skriftligt !
Okay men det kan jeg jo ikke nå nu.

Jeg venter og for så en rengning af dem på 12 måneder.
Er dette lovligt at binde en kunde i 12 måneder ? Og er det lovligt at det står i mit navn når jeg er under 18 år ?

Hvad siger loven? For jeg vil squ ikke betale 12 måneder max 3 !

Hjælp ! hurtigt at regningen skal betales i dag. Og har ringet til dem og de siger de intet kan gøre..

På forhånd Tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2004 - 13:43 #1
Det står jo i deres forretningsbetingelser at opsigelse skalæ
ske skriftligt og at man skal betale for 12 mdr af gangen.

Man skal søreme læse betingelserne, når man køber sådan noget, og
se om man nu også synes det er rimeligt - på forhånd, altså.
Avatar billede x-lars Novice
12. oktober 2004 - 13:44 #2
Hvis du er under 18, kan du ikke indgå nogen bindende aftaler, medmindre din værge tiltræder dem.
Avatar billede belle Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:58 #3
Få dine forælder til at sige at de ikke har godkendt noget og de ikke vil betale. Så længe du er under 18 kan du ikke hæfte for noget økonomisk og hvis dine forældre ikke har skrevet under på noget sammen med dig er de heller ikke bundet. Så lad være med at betale regningen og få dine forældre til at kontakte firmaet skriftligt.
Avatar billede roenving Novice
12. oktober 2004 - 14:07 #4
Men regn også med, at hvis der ikke findes en rimelig ordning, vil elefanthukommelsen huske dig ...

-- altså at det er sandsynligt, at firmaet vil dele deres erfaringer med dig med andre firmaer !-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:26 #5
Jeg synes du klynker noget. Især eftersom cliches priser er så lave at månedlige girokort ville koste mere i administration og porto end der blev betalt.
Avatar billede belle Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:54 #6
jakoba:
Prisen er underordnet i det her spørgsmål. Et firma har lavet en bindende økonomisk aftale med en der er under 18 og det må de ikke uden at de har en fuldmagt fra personens værge.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:00 #7
Andet subject: Vil det sige, at jeg bare kunne have ladet være med at betale mine internetregninger over 56K, de 1½ år jeg havde det, fordi jeg var under 18??
Shit mand, jeg kunne have sparet nogle penge - men så igen... så var jeg jo nok blevet fyret fra firmaet... hehe
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:08 #8
Hmm.. i har lidt ret.. Betalte squ lortet.. Men nogen af jer skal have points.. Svar venligst.

Dog ikke Jakoba og tronic1
Avatar billede belle Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:17 #9
her er et svar