Avatar billede villadsen Nybegynder
07. marts 2001 - 18:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i mailto (body)

Hej,

Når man laver en mailto hvordan får man så body\'en til at indeholde et linieskift?

Her et eksempel på hvad jeg mener:
<a href=\"mailto:dillerdaller@nixenbixen.dk?subject=Hey tjek lige denne side&body=På dette website kan du læse mere om hvordan man skifter olie på sin bil<LINIESKIFT>www.olieskift.dk\">Tip en ven</a>

Jeg ville helst lave denne funktion vha. et alm. mailkomponent - men det _skal_ være vha mailto: af andre årsager...

/villadsen
Avatar billede ras2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 18:19 #1
Jeg har ikke lige prøvet det, men det plejer at være \\n
Avatar billede netsrac Praktikant
07. marts 2001 - 18:20 #2
Prøv med:

<SCRIPT>
document.writeln(\'<a href=\"mailto:dillerdaller@nixenbixen.dk?subject=Hey tjek lige denne side&body=På dette website kan du læse mere om hvordan man skifter olie på sin bil\\nwww.olieskift.dk\">Tip en ven</a>\');
</SCRIPT>

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
07. marts 2001 - 18:21 #3
vbcrlf

måske
Avatar billede wismann Nybegynder
07. marts 2001 - 18:22 #4
set den ind i mellem de to ord hvor linjen skal skifte<br>

*Wismann*
Avatar billede ras2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 18:23 #5
netsrac, var det ikke det jeg skrev?
Avatar billede netsrac Praktikant
07. marts 2001 - 18:25 #6
ras2000 >> Jo men havde ikke set dit indlæg.

Men alligevel er det et vidt begreb at sige at det skal være \\n, for det kan man ikke gøre i HTML.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 18:28 #7
OK, jeg var måske for hurtig. Og du har ret, det virker ikke i html, af og til skal det vist være chr(10) eller der omkring.
Avatar billede netsrac Praktikant
07. marts 2001 - 18:30 #8
chr(10) og chr(13)

Den ene er Carrige return og den anden er FormFeed.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
07. marts 2001 - 18:32 #9
Jamen så mangler vi vist bare at høre fra villadsen om hvad der virkede!
Avatar billede villadsen Nybegynder
07. marts 2001 - 18:43 #10
\\n virker ikke - den bliver bare ignoreret.
<br> bliver sendt videre så der står <br> i teksten.
Hvordan skal jeg skrive chr(10) og chr(13) ind i koden?

Hvis jeg laver linieskift i selve body\'en (altså trykker på enter eller vha vbcrlf) bliver disse også ignoreret.

Vi kører videre igen :)

Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 08:45 #11
Det er sgu et godt spørgsmål, jeg har prøvet hvad jeg kunne komme i tanke om.
Avatar billede brandt Nybegynder
08. marts 2001 - 14:31 #12
Prøv med
<a href=\"mailto:test@test.dk?body=test&#11;test\">test</a>
Avatar billede villadsen Nybegynder
08. marts 2001 - 15:28 #13
Brandt!

Du er kongen :)

Det ser ud til at det virker med MS Outlook men ikke med MS Outlook Express - men det er ok for mig - men skulle du have noget der virker universelt vil det da være meget rart lige at se det også :)

Tak for hjælpen!

/villadsen