Avatar billede cyber_k Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af lille hjemmnetværk.

Så pipler de grå hår frem på hovedet og jeg tyr endnu engang til Eksperten for hjælp. Opsætning af netværk er et nyt område for mig så det er nok rimelig basalt de jeg spørger om...

Men jeg har to computere. En bærbar med win2000pro og en stationær med winXPpro.
Jeg har en adsl forbindelse via en SpeedStream 5100 som går over i en TRENDnet switch.
På switchen sidder begge computere, men kun den stationære har forbindelse med internettet. Det bør måske nævnes at jeg en fast IP adresse.
Jeg forestiller mig at jeg skal lave en manuel opsætning af ip adresse, men?...

På forhånd tak for hjælpen.

Ps. det kan godt være at 100 point er lidt overkill hvis man vil undgå pointinflation, men et godt og brugbart svar vil være værdifuldt for mig :-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:36 #1
Hvad er spørgsmålet?
Avatar billede flipper Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:32 #2
hvis den ene computer kan se netværket skal den anden også kunne.

IP opsætningen og DNS skal være iorden, den skal være magen til den som virker, dog skal ip adressens endelse ikke være det samme. Lad være med at have ens computernavne på netværket.
Avatar billede thomashove Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:32 #3
normalt fungerer routeren som DHCP server - dvs. at det er den der giver dine 2 pc'ere deres ip adresser. du kan tjekke din ip opsætning ved at skrive "ipconfig -all" i en kommandoprompt

Dette skulle gerne give noget a´la

[PC1]
IP 192.168.0.100
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

[PC2]
IP 192.168.0.101
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

hvad har du af ip adresser på de 2 computere?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
17. december 2004 - 13:42 #4
Sorry jeg ikke fik meldt tilbage, men jeg fik løst problemet.