Avatar billede running_fast Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

98SE log - hvad kan slettes.

Har netop 'gendannet' en 98se maskine, opdateret den, og vil nu vide hvad jeg trygt kan slette i opstarten osv.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 19:25:41, on 17/10/04
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\MOUSE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAM FILES\CA\ETRUST EZ ARMOR\ETRUST EZ ANTIVIRUS\VETMSG.EXE
C:\PROGRAM FILES\CA\ETRUST EZ ARMOR\ETRUST EZ ANTIVIRUS\VETTRAY.EXE
C:\PROGRAM FILES\CA\ETRUST EZ ARMOR\ETRUST EZ FIREWALL\CA.EXE
C:\PROGRAM FILES\TOPCOM\SKYR@CER PCI 111 CONFIG UTILITY\RTLWAKE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\BUREAU\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fr.msn.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Liens
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] c:\windows\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] c:\windows\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] c:\mouse\system\em_exec.exe
O4 - HKLM\..\Run: [naggerrunkey] c:\drivers\nagger\nagger.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] c:\windows\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [Vet Alert] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VETMSG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VETTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - Startup: Skyr@cer PCI 111 Config Utility.lnk = C:\Program Files\TOPCOM\Skyr@cer PCI 111 Config Utility\RtlWake.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:29 #1
jeg kigger på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:35 #2
Hmmm, ikke nok med at den er pinligt ren, men den er også næsten blottet for unødvendige ting.

Denne lader til at være noget Packard Bell internet sign up, og derfor unødvendig
O4 - HKLM\..\Run: [naggerrunkey] c:\drivers\nagger\nagger.exe

Endvidere plejer vi at fixe disse 2:
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
(dog er det ikke sikkert at de lader sig slette)

Critical update er unødvendig hvis du selv sørger for jævnligt at køre windowsupdate:
O4 - HKLM\..\Run: [CriticalUpdate] c:\windows\SYSTEM\wucrtupd.exe -startup
Avatar billede running_fast Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:54 #3
Tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:55 #4
Velbekomme og takker for point :)