Avatar billede dragonbook Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Resize Jpg filer live ?

Jeg er ved at lave en sektion med wallpapers, her vil jeg gøre det muligt at downloade billedet i 3 forskellige opløsninger nemlig:
800x600, 1024x768 og 1280x960 som så mange andre sider også gør.

Men jeg tænkte på om det ikke er muligt at nøjes med at uploade en jpg fil i 1280x960 og så få et script til at resize denne fil hvis en bruger vil have en mindre opløsning ?

Den reziste fil skulle gerne åbnes i et nyt vindue og kun ligge på brugerens pc, ikke på min server.

På denne måde kan jeg spare en del plads og derfor lægge billeder af en bedre kvalitet på nettet.

MEN kan dette overhovedet lade sig gøre, og i så fald hvordan ?

Håber i kan hjælpe, da jeg har forsøgt at finde noget på nettet uden held !
Avatar billede dragonbook Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:41 #1
UPS skulle havde ligget i PHP sektionen.
Avatar billede steel Praktikant
26. oktober 2004 - 11:56 #2
Well, det er nemt i Java - resizer på mit site m. smooth-scaling dvs. inkl. antialiasing og gemmer de resizede billeder.