Avatar billede klojs Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis log

Må hellere lige få foretaget et kvartalstjek for spyware. Synes jeg får lige lovligt mange spammails fra den ene dag til den anden.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\PROGRAMMER\MESSENGER PLUS! 3\MSGPLUS.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\CMEII\CMESYS.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\ITOUCH\ITOUCH.EXE
C:\PROGRAMMER\MULTIMEDIA CARD READER\SHWICON98.EXE
C:\PROGRAMMER\SPAMIHILATOR\SPAMIHILATOR.EXE
C:\WINDOWS\APPLICATION DATA\SSOR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\NJRZVE.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQTRA08.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\FINDFAST.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://spil.tv2.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: (no name) - {38F2650B-C243-6CE6-8750-6D550D87793A} - C:\WINDOWS\SYSTEM\CLK.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\CMEII\CMESYS.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon98.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spamihilator] "C:\Programmer\Spamihilator\spamihilator.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Omet] C:\WINDOWS\Application Data\ssor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uvcrjyc] C:\WINDOWS\SYSTEM\njrzve.exe
O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: ICQ 4.1 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\icq4\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\icq4\ICQLite\ICQLite.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab
O16 - DPF: {8FA9D107-547B-4DBC-9D88-FABD891EDB0A} - http://playroom.icq.com/odyssey_web8.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\PROGRAMMER\HP\HPCORETECH\COMP\HPUIPROT.DLL
Avatar billede abh Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:13 #1
Sådan generelt ville jeg nok anbefale at du starter med at afinstallere messenger plus der er alt for meget "skidt" der følger med!!
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2004 - 00:01 #2
Jeg er enig med abh, hvis du desuden har noget P2P skal det også fjernes, men nu skal jeg se på loggen.
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2004 - 00:15 #3
Disse linier skal fixes i hijackthis – markér og vælg fix checked.
O2 - BHO: (no name) - {38F2650B-C243-6CE6-8750-6D550D87793A} - C:\WINDOWS\SYSTEM\CLK.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\CMEII\CMESYS.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Omet] C:\WINDOWS\Application Data\ssor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Uvcrjyc] C:\WINDOWS\SYSTEM\njrzve.exe
O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.8.cab

Disse skal du slette i fejlsikret, du kommer i fejlsikret ved at trykke F8 ved opstart:
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\CMEII<-mappen
C:\WINDOWS\APPLICATION DATA\SSOR.EXE<-filen
C:\WINDOWS\SYSTEM\CLK.DLL<-filen
C:\WINDOWS\SYSTEM\njrzve.exe<-filen

ganstart normalt og kom med en ny log til tjek
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:31 #4
Mht messenger plus: det er vist kun, hvis man vælger "sponsor"-delen, at den er snavset..
Ellers skulle der vist ikke være nogen problemer..
Avatar billede klojs Nybegynder
24. oktober 2004 - 01:45 #5
Hehe surfer, lige mine ord....havde nu heller ikke tænkt mig at afinstallere den.

Vil nu gerne vide hvorfor jeg skal slette denne:

O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe

Det er vel en del af softwaren fra Logitech ?
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2004 - 11:58 #6
hvis du skal vide alle strenge som skal slettes , så bliver vi da aldrig færdige med den log?
Hvis du ikke stoler på mig kan du jo se her at de sletter den på spywarefri.dk , hvor jeg også har været supporter
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6443

- ny log
Avatar billede bredker Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:05 #7
klojs>>grunden til at den skal væk er at den kommer med snavs , selvom man ikke skulle tro det , fra det firma
selvom at du sletter den , så har du stadig de ting du skal bruge til dit logitech hardware , og vil ikke give dig problemer

du kan roligt følge dannyboyd , han ved godt hvad han laver på dette område
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2004 - 16:02 #8
->bredker ,takker...
Avatar billede klojs Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:28 #9
danny......jeg har før været fået at vide at jeg skulle fixe noget som bestemt ikke skulle fixes, så hvis du bliver pissed og forurettet over at jeg spørger til det som undrer mig, så vil jeg hellere leve med spyware. Jeg stoler ikke blindt på alle. Det er ikke alt jeg ved noget om, men jeg vil sørme have rettet til at tænke selv og undre mig over forskellige ting, så en respons som bredkers havde jeg respekteret meget mere.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\PROGRAMMER\MESSENGER PLUS! 3\MSGPLUS.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\ITOUCH\ITOUCH.EXE
C:\PROGRAMMER\MULTIMEDIA CARD READER\SHWICON98.EXE
C:\PROGRAMMER\SPAMIHILATOR\SPAMIHILATOR.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQTRA08.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\FINDFAST.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\PROGRAMMER\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://spil.tv2.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon98.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spamihilator] "C:\Programmer\Spamihilator\spamihilator.exe"
O4 - Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O9 - Extra button: ICQ 4.1 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\icq4\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - C:\Programmer\icq4\ICQLite\ICQLite.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab
O16 - DPF: {8FA9D107-547B-4DBC-9D88-FABD891EDB0A} - http://playroom.icq.com/odyssey_web8.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\PROGRAMMER\HP\HPCORETECH\COMP\HPUIPROT.DLL
Avatar billede klojs Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:30 #10
Desuden er det første gang af mange at man ikke har taget min startside med som skal fixes, så der er åbenbart forskellige meninger om hvad der skal væk !
Avatar billede serverservice Praktikant
24. oktober 2004 - 17:04 #11
Kun godt hvis bredker kan supplere...
Man fixer kun startsiden hvis der er rod i browser filerne R0-R1 eller du har været browserhijacked, men det har du ikke denne gang.
Men din log er ren nu.

For at afslutte rensning af pcén skal du lige køre denne engansgsscanner fra kaspersky. http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp , bare vælg et af linkene.

Når du er færdig med at scanne så gå i system og deaktivér systemgendannelse - genstart og genaktiver systemgendannelse , så vil du opdage at der er oprettet et nyt rent gendannelsespunkt og de gamle er væk.

Her er lidt flere råd...
http://www.eksperten.dk/artikler/144         Spywarefri pc sikkerhed
http://www.eksperten.dk/artikler/254        Undgå spyware & virus