Avatar billede blackjack Nybegynder
07. november 2004 - 18:05 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare kan tændes, men har sort skærm

Hej

Har kørt med min bærbar hele weekenden og den har kørt upåklageligt, jeg kommer så hjem og får den sat til og tænder den igen, men det er som om den ikke rigtigt kommer igang. Ment på den måde at jeg tændes for den, man kan høre blæserne tænder, men der kommer ikke den pivetone som der plejer at gøre. Skærmen er absolut sort, hvad kan problemet være??
Avatar billede kalp Novice
07. november 2004 - 18:08 #1
prøv at sætte din bærbare computer til en ekstern skærm.. hvis det ikke virker så kan du hurtigt fastlå at det i hvertfald ikke er skærmen den er galt med men måske noget indmad som skal udskiftes
Avatar billede blackjack Nybegynder
07. november 2004 - 18:11 #2
Det er ikke skærmen, for der kommer heller ikke noget på den eksterne skærm!!
Avatar billede kalp Novice
07. november 2004 - 18:12 #3
fino... så har vi samme problem;)

og kan ikke anbefale du åbner din computer selv hehe..
hvilket mærke er din pc?
Avatar billede blackjack Nybegynder
07. november 2004 - 18:15 #4
Mærket kender jeg ikke - Fik den i julegave, min far og mor købte den af min fætter som har sig egen forretning.
Kan bare ikke forstå det, er sq ikke smart, når jeg snart skal til at skrive stor opgave i 3.g!!
Avatar billede kalp Novice
07. november 2004 - 18:18 #5
det kan jeg godt forstå... min gør præcis det samme som din... og har egentlig to... den anden tænder overhovedet ikke. men vil følge lidt med her og se hvad folk har og sige
Avatar billede screem_brille Novice
08. november 2004 - 02:21 #6
kalp, hvor i landet bor du ?

Blackjack har du stadig garanti på den ?
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 11:48 #7
screem_brille:

Jeg bor i København
Avatar billede screem_brille Novice
08. november 2004 - 13:20 #8
Ok Blackjack, kender ikke lige nogen i det område der har erfaring med at lave bærbare, men skulle du komme forbi sydsjælland vil jeg gerne kigge på dem.
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. november 2004 - 14:06 #9
screem_brille: Det lyder sq godt, men jeg er bor i Vestjylland, så tror jeg må takke nej til tilbuddet. Ellers mange tak!!

Jeg kan bare ikke forstå hvordan den lige pludselig kan "spasse" ud!!
Avatar billede screem_brille Novice
08. november 2004 - 14:31 #10
Blackjack, der skal ikke altid så meget til, en smule væske, et hårdt stød og lignende er nok, men hvis du ændrer mening er der jo post dk
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. november 2004 - 18:26 #11
Får sq min fætter til at se på det, det er trods alt ham jeg har købt den af, så han må have et vist ansvar for den hvis den går i stykker. Ellers tak for hjælpen!

Men er der andre der har en ide til hvad det kan være?
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. november 2004 - 21:02 #12
Så, har snakket med nogle af dem der var der med på turen der i weekenden - EN af dem sagde at hun havde set to drenge stå og lave et eller andet ved computeren, og så havde den ene sagt noget med at hvis han trykkede enter så ville den slukke permanent. Kan det passe? Og hvordan kan man så få den op at køre igen?
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. november 2004 - 21:04 #13
et eller andet med noget shutdown så vidt jeg husker!
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 21:07 #14
blackjack:

lyder lidt overdrevet.. så kender han da vist et trick som kun producenten burde kende hehe.. men husk på jeg har samme problem... og her var der ingen dreng som trykkede enter og et eller andet;)
Avatar billede blackjack Nybegynder
08. november 2004 - 21:20 #15
NU har jeg tilmed prøvet at "resette" den, ved at tage batteriet ud og så tænde, proppe batteriet i og så tænde igen, men heller ikke det har hjulpet!! Andre med gode ideer?
Avatar billede blackjack Nybegynder
10. november 2004 - 17:50 #16
Nu skal i høre noget mærkeligt!

Prøvede lige i dag at tænde for computeren, og den tændte sq - Den nåede dog kun til XP's opstartsskærm, hvorefter der kom 2 grå streger på tværs af skærmen, der blev den så stående.

Min bærbar kan da ikke være helt død så? Har prøvet gentagne gange at tænde den, men nu er den død som en sild igen - Kan man på nogen måde selv få liv i den?
Avatar billede screem_brille Novice
10. november 2004 - 17:53 #17
det er ikke til at sige, men umiddelbart lyder det ikke som at det kan afhjæpes af en "normal" bruger.
Avatar billede kalp Novice
11. november 2004 - 10:59 #18
min gider slet ikke tænde... så håber den kan repereres billigt et sted
Avatar billede screem_brille Novice
11. november 2004 - 12:15 #19
kalp som jeg skrev tidligere, hvis du kommer forbi sydsjælland eller vil sende den, vil jeg gerne kigge på den...
Avatar billede kalp Novice
11. november 2004 - 12:16 #20
hvor i sydsjælland præcist?
Avatar billede screem_brille Novice
11. november 2004 - 12:28 #21
Kalp Næstved, vil du have det endnu mere præcist, så skriv din mail add.
Avatar billede kalp Novice
11. november 2004 - 12:31 #22
okay det ikke så langt... min email her hvor jeg er nu hedder bilwac@lyngbyes.dk
har også en hotmail som hedder adasdasdasd@hotmail.com ... yes sjovt email navn:)
Avatar billede screem_brille Novice
11. november 2004 - 12:41 #23
Du har mail ;)
Avatar billede kalp Novice
11. november 2004 - 23:24 #24
screem_brille:

har du evt tid på lørdag?
Avatar billede blackjack Nybegynder
12. november 2004 - 07:17 #25
Min fætter har set på den og konstateret at det måske er grafikkortet der har røget sig en tur. Så nu bliver den sendt ind og så må vi se om de kan lave den!
Avatar billede kalp Novice
12. november 2004 - 14:24 #26
screem_brille:

Okay lidt dumt af mig.. glemte at kode dit nummer ind på min tlf ! kan du sende en sms? din nummer ligger i min email på skolen:/