Avatar billede 350hunde Nybegynder
10. november 2004 - 09:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

maxtor hd, ugyldigt filsystem

har et problem med min eksterne harddisk, først skriver den ugyldigt filsystem og kan se den står som den arbejder offline, derefter fik jeg en fejlmeddelse hvor den skriver ugyldig parameter, og nu derefter skriver den bar at drevet ikke er formateret...
¨
på forhånd tak
Avatar billede 350hunde Nybegynder
10. november 2004 - 09:18 #1
G:/ ikke tilgængelig
forkert parameter* (igen nu)
Avatar billede 350hunde Nybegynder
10. november 2004 - 12:22 #2
prøver li' at omformulere

har et problem med min eksterne harddisk, den opfører sig somom filsystemmet sku være blevet konventeret og har været oppe med en fejlmeddelse 'ugyldigt filsystem, og vis jeg går ind under enhedshåndtering og vælger egenskaber for disken og vælger fanebladet 'diskenheder' står som den arbejder offline, men hvis jeg så trykker 'udfyld' kommer alle informationerne frem såsom: type, status(online) partitonstype(MBR) kapacitet mm. men stadig så får j fejlmeddelsen: ugyldig parameter når jeg prøver at få adgang til disken og derefter slår den så fra igen, og siger at disken ik er formateret. der er overhovedet ik fortaget nogle ændringer, problemmet er bare opstået fra den ene dag til den anden...¨

håber at få noget respons ;) - haster :S
Avatar billede henriklange Nybegynder
10. november 2004 - 17:54 #3
Hvis disken har virket eller der lægger noget på disken du skal bruge så se bort fra dette svar...

Du skal selvfølgelig tjekke at alle kabler sidder ordentligt fast og det ikke er en løs forbindelse der skaber orvirring...
Eller skal du stort set altid formattere en ny harddisk før brug. Windows XP bruger NTFS filsystemet (windows NT FilSystem) -hvor ældre versioner af Windows bruger bruger FAT (16 eller 32 alt efter version).
Windows XP brude dog kunne læse de andre filsystemer, men det kan måske være nødvendigt at formattere harddisken til NTFS...